Nie wszyscy zwracamy uwagę na markę i logo produktu. Nie kierujemy się metką, a raczej ceną i praktycznością nabywanych ubrań. Na naszą podświadomość działają jednak różnego rodzaju kampanie reklamowe, które zachęcają do kupna oferowanych pozycji. Najbardziej efektywna reklama to taka, w której obserwujemy osoby znane, kojarzące się z prestiżem, dające nam pozorną gwarancję jakości produktu. Miliony brytyjskich kobiet znalazły ikonę wartą naśladowania w osobie księżnej Kate, małżonki księcia Cambridge - Williama. Kate często wybiera kreacje w przystępnych cenach, dając tym samym możliwość naśladownictwa. I tak, każda kreacja zaprezentowana publicznie przez Kate, staje się błyskawicznym fenomenem.
(fot. polishexpress.co.uk/wp-content/uploads/2014/04/KateiWilliam.jpg) |
Brytyjskie media nazwały to magiczne zjawisko efektem Kate. Wystarczy, że księżna założy biżuterię niszowej marki bądź kreację mniej znanych projektantów, aby miliony kobiet podążały jej śladem przynosząc bajeczne zyski sprzedawcom. Eksperci zgodnie twierdzą, że księżna Kate jest jak żywa reklama produktów, a każdy projektant marzy, aby żona księcia Williama pojawiła się publicznie właśnie w jego kreacji. Efekt Kate działa niemal za każdym razem, będąc rodzajem najbardziej efektywnej kampanii reklamowej marki odzieżowej, jaka kiedykolwiek miała miejsce. Kiedy Kate wraz z mężem odwiedzała Australię w sukience od projektantki Diane von Furstenberg, ta sama kreacja została wyprzedana ze sklepu w 8 minut. Z kolei sukienka Jolene marki Seraphine, w kolorze fuksji, którą arystokratka zaprezentowała na rodzinnym zdjęciu z mężem i synem, zniknęła ze sklepów w zaledwie 2 godziny. Wzrost sprzedaży swoich produktów odnotowała również projektantka biżuterii Catherine Zoraida. Księżna Kate wybrała złote kolczyki jej pomysłu, które już po jakimś czasie zaczęły sprzedawać się jak świeże bułeczki.
(fot. catherinezoraida.com) |
Efekt Kate niesie jednak także negatywne skutki - rynek brytyjski, a także zagraniczny, zalewa fala podróbek biżuterii oraz kreacji księżnej. Nie zmienia to jednak faktu o mnożących się doniesieniach na temat skuteczności efektu Kate. Najdrobniejszy detal ubioru księżnej zostaje błyskawicznie zidentyfikowany i wyprzedany w jak najkrótszym czasie. Kate stała się ikoną mody i ma szansę zapisać się w światowej historii mody, cały świat oszalał bowiem na punkcie jej stylu, a zyski które z tego płyną pozostają słodkim snem producentów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz