piątek, 13 marca 2015

Reklama w serialach

Codziennie jesteśmy sypani milionami reklam. Pojawiają się w radiu, telewizji, gazetach na bilbordach. Co raz częściej w serialach zaczynają umieszczać produkty, po to, żeby namówić widzów do zakupu. Nowy chwyt marketingowy w ostatnich czasach. Producenci "drzwiami i oknami " chcą żeby konsumenci kupili ich produkt.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zarządziła w 2011 roku że produkcja zawiera lokowanie produktu. Oficjalnie na początku przykładowego serialu widzimy napis : Audycja zawiera lokowanie produktu. Oprócz w serialach ale również youtuberzy w swoich odcinkach umieszczają ten napis. Nie tylko w Polsce taki zabieg marketingowy istnieje, również za granicą. W wielu angielskich serialach czy we filmach widzimy znane marki produktów. Ten zabieg ma na celu zachęcić nas abyśmy zakupili wybrany produkt. Ma to powodować , że jak widzimy co jedzą lub z jakiego sprzętu  korzystają  nasi ulubieni serialowi aktorzy, skusi nas byśmy to kupili. Jak oni to mają to my też. Żeby rodziny kupowały takie same produkty jak ci sami w serialu. Ma to też psychologiczne podejście, serialowa rodzina reklamuje najlepsze marki produktów.  Istnieje też stwierdzenie, że sławni aktorzy reklamują produkty. Oczywiście producenci produktów zapłacili wytwórniom produkcji serialu aby ich towar był reklamowany w serialu. Takie lokowanie produktu pokazywane są w sposób bardzo prosty. Jest poranek, rodzinka zasiada do wspólnego śniadania . Nakręcona jest scena jak członek rodziny pije napój , przykładowo sok pomarańczowy " Tymbark " lub zajada się pyszną kanapką z " Nutellą ". Dużo takich scen jest pokazana w bardzo popularnym serialu " Rodzinka.pl " . Za granicą przejawia się to częściej , w serialach , filmach . Prócz produktów żywnościowych to także są lokowane sprzęty elektroniczne typu laptop , smartfon , tablet . Zwyczajnie bohater sceny korzysta ze sprzętu , ale scena pokazywana jest w taki sposób że nazwa marki sprzętu było widać .

źródło: http://www.blog.newcreative.pl/wp-content/uploads/2012/06/7589e2cc3dfc0f75e770d7704ae44f0257c20100518_TVP1_175204jpg.jpg
źródło : http://i2.ytimg.com/vi/6Gxlve579Vs/hqdefault.jpg

 W znanych odcinkach  youtubera Adbuster są lokowania produktu . Swoją popularność zdobył dzięki testowaniu produktów z reklam. W jego odcinkach  pojawiają się napisy audycja zawiera lokowania produktu. Sponsorzy zapłacili mu za reklamowanie ich produktu żeby widzowie zakupili ich produkt. Głównym sponsorem jest oczywiście Youbute.  Jak Adbuster mówi , że produkt warto kupić to tak jest. Dużo widzów powołuje się na jego przekonania. Warto też pamiętać, że jest to jego subiektywna ocena. Nie zawsze ta ocena będzie pasować do naszego zdania.

źródło : http://demotywatory.pl/uploads/201306/1372031907_mztg4p_600.jpg


źródło : http://teksty.czytaszto.pl/wp-content/uploads/2013/06/kevin.jpg


W większości serialach pojawiają się te napisy. Producenci za wszelką cenę chcą by konsument a zarazem widz zachęcić do zakupu produktu. Prócz zwykłych reklam, bilbordów, to zachęcenie do zakupienia produktu to można też znaleźć w serialach i we filmach a także we filmikach na Youtubie. Droższe marki produktów umieszczane są w scenach w serialach . Te tańsze produkty nie są lokowane. Pomysł na lokowanie produktów w serialach w Polsce wziął się z za granicznych państw. To u nich jako pierwszych pojawił się jaki sposób reklamowania produktów.

Brak komentarzy: