Ciemna marynarka,
niebieska koszula, elegancki krawat oraz uśmiech na twarzy. Do tego
proste hasło wyborcze. Nie, to nie jest wizerunek kandydata na
prezydenta, ale oryginalna kampania społeczna Centrum Myśli Jana
Pawła II, której bohaterem jest Święty. Takie billboardy
wywieszone są w Warszawie od poniedziałku i mają przypominać o
10 rocznicy śmierci Karola Wojtyły, którą będziemy obchodzili 2
kwietnia.
„Karol Wojtyła –
Twój kandydat w codziennych wyborach” - oto hasło przewodnie. Ma
ono pobudzić Polaków do myślenia o wyborach podejmowanych każdego
dnia. W tegorocznej kampanii pojawi się również hasło „Zawsze
razem, nigdy przeciw sobie”, które ma być wezwaniem do budowania
wspólnoty w oparciu o solidarność. Kampanii towarzyszą ulotki - oraz emisja spotu na skrzyżowaniu al. Jerozolimskiej oraz ul. Marszałkowskiej.
Kampania
ruszyła w trakcie kampanii prezydenckiej, przez co duże plakaty
przyciągają uwagę. Czy to jednak dobry pomysł ubierać papieża w
garnitur? Zdania są podzielone. Jedni uważają, że przecież to
jest dalej ten sam papież, tylko inaczej pokazany. Drudzy, tak jak
Piotr Semka z „Do Rzeczy” są zdania, że „Kampania to
dziwadło. Dla osób starszych taki wizerunek może być szokujący,
młodsi mogą uznać go jako nieczytelny i zignorować go. Mam
wrażenie, że ta kampania trafi w próżnię”. Są też tacy,
którzy uważają akcję za profanację czy nawet świętokradztwo.
Dobra
kampania polega na tym, że ją widać i ta właśnie taka jest. Nie
powinniśmy się skupiać na takich szczegółach jak ubranie, tylko
na przekazie jaki niesie kampania. Przypomina ona o tym, że nasz
rodak jest świętym i powinniśmy brać z niego przykład. Przekaz
jest dość oczywisty i skierowany jest głównie do katolików.
Do rozpowszechnienia
akcji użyto również Facebook'a, na którym powstał specjalny
profil Karola Wojtyły:
https://www.facebook.com/TwojeCodzienneWybory?fref=ts
.
Mamy XXI wiek i
takie zabiegi mnie, jako młodą osobę nie dziwią. Tylko zastanawia
mnie to, na ile organizatorzy sobie jeszcze pozwolą i co wymyślą,
aby ich akcja cieszyła się powodzeniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz