sobota, 4 czerwca 2011

Reklama Frugo






Napoje FRUGO produkowane przez firmę Alima- Gerber weszły na rynek w roku 1996 i były wielkim wyzwaniem dla producenta znanego do tej pory z odżywek dla dzieci, soków Bobo-Fruit, Junior-Fruit. Ewentualny sukces FRUGO pozwoliłby wejść firmie na nowy rynek- rynek konsumenta młodzieżowego. Podstawą miała być kampania reklamowa, chyba pierwszy raz w Polsce skierowana do tak wąskiej grupy odbiorców jaką jest młodzież.


Pierwsza kampania przedstawiona na plakacie to cztery czerwony. smaki: zielony, żółty, pomarańczowy iDo sprzedaży trafiły cztery wersje kolorystyczne i smakowe napoju. Składnikami żółtego Frugo były- banany, ananasy i grapefruity; zielonego- kiwi; czerwonego- winogrona, porzeczki, jeżyny; pomarańczowego- pomarańcze i mandarynki.

Zadbano również o atrakcyjne, niebanalne opakowanie mające przypominać pojemnik z farba w
aerozolu. Na reklamie zrealizowano cztery wersje- po jednej dla każdego smaku/koloru, różniące się przedstawiona sytuacja, lecz jednocześnie powielające ten sam schemat: nastolatkowie, ukazani na tle kolorowej kompozycji (rodzaj owocowego college’u ), dokonujący jakby otwarcia polskiego rynku na dostatni, kolorowy świat, oferując do kupienia bunt, wolność i miłość. Ta reklama jest reprezentowana przez cztery osoby. Ludzie ci są uśmiechnięci, wyluzowani, oryginalni i mają luzackie fryzury. Ich głowy, twarze przypominają owoce, z których zrobiony jest napój. A ich zachowanie wyraźnie pozwala na identyfikowanie się z nimi.
Do głosu dochodzi także zmysłowość obrazu, nastawienie na efekciarstwo, wygląd, które zaczynają dominować nad treścią. A właśnie ów wygląd staje się w przypadku reklamy najważniejszy. W tej reklamie pojawia się tylko jedno hasło: ,,NO TO FRUGO!’’ na czarnym tle. Reszta jest natomiast milczeniem, a w zasadzie głosem natury, gdzie ludzie zmieniają się w owoce.



W tej przestrzeni królują kolory i owoce. Płaszczyzna, niby płaska, a jednak przestrzenna, jest czymś w rodzaju tapety. Jest to jakby owocowa kraina, w której pojawiają się cztery głowy młodych ludzi, butelki i owoce pozostające w kolorystyce zgodnej z aktualnie reklamowanym kolorem napoju. Przeciwstawiono tu kolorowy świat owoców, świat należący się odbiorcy „bez żadnych ograniczeń”.

4 komentarze:

Jaroslav Kiszka pisze...

Na szczęście Frugo ma wkrótce wrócić na rynek. Ten niezapomniany smak z lat dziecinnych. Reklamówka ze śmieciarzami rządzi.

Kamila Zawłocka pisze...

No właśnie, ktoś wykupił markę Frugo. Kampania powracających produktów będzie pewnie głośna. Ciekawe, czy równie kreatywna, jak w latach 90tych.

Jaroslav Kiszka pisze...

Kampania swoją drogą - niech smak będzie ten sam lub chociaż zbliżony do pierwowzoru =)

WachA Art & Photoshop pisze...

SMAK NIENARUSZONY (osobiscie polecam czarny)