piątek, 3 czerwca 2011


Myśl szerzej. Ta dobrze przemyślana reklama łamie zasady. Tekst został napisany kapitalikami i zamieszczony u samej góry. Hasło natomiast wygląda na ściśnięte i nie ma logo.


















Dandelion and Burdock. Agencja Leith London zatrudniła typografa Davida Wakefilda, aby wiernie odtworzył nastrój czasów wiktoriańskich, wzorując się na ilustracjach z tamtego okresu. Plakaty promowały autentyczność prawdziwej lemoniady i napoju ginger, ale marki Fentimans. Stworzono imitację, która do złudzenia przypominała wiktoriański styl wszystkich elementów za wyjątkiem zdjęcia butelki.


































Honda banana. Styl tej kaligrafii daje świetny efekt.












Typografia to sztuka i technika posługiwania się czcionką. Typografia jest bardzo często kluczowym elementem w sukcesie danej kampanii reklamowej. Czcionka tworzy pierwsze wrażenie, a dobór odpowiedniej powinien odzwierciedlać naturę danej marki, usługi czy produktu. Czcionka musi wpasować się w ton komunikacji (ma z nim współgrać) i pasować do medium/mediów w których się ukaże. Czcionka zastosowana na billboardzie nie zawsze sprawdzić się w reklamie telewizyjnej czy internetowej.

Krótki i bardzo kreatywny filmik z czcionką w roli głównej znajdziecie tu: http://www.youtube.com/watch?v=PHPvHwqmPFk

Kreatywność i zwięzłość

Jeśli kampania reklamowa zawiera wiele istotnych słów, wtedy warto zamienić jedną lub też kilka czcionek w słowie na jakiś obraz lub obiekt, które będą jednocześnie reprezentować daną czcionkę. Można także połączyć słowa i obrazy w ilustracje - wtedy cała typografia będzie tworzyć obraz.

Przejrzystość i prostota zawsze pozytywnie wpływają na siłę przekazu. Sprawiają, że czcionka działa z podwójną mocą.

Pod tym linkiem: http://www.noupe.com/design/40-killer-typographic-posters-photoshop-effects-and-tutorials.html znajdziecie 40 reklam w których typografia "rządzi" (świetne reklamy dopracowane w każdym szczególe). Kilka przykładów poniżej:






























Na podstawie:
1. K. Burtenshaw, N. Makon, C. Barfoot, Kreatywna reklama, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
2. http://zjadamyreklamy.blox.pl
3. http://copywriter.net.pl/
4. http://www.izbadrukarstwa.tnn.pl/
5. http://www.noupe.com/design 6. http://typografia.info/

















Brak komentarzy: