Wszyscy wiemy co to jest reklama i na jakich, mniej więcej, zasadach działa. Warto jednak reklamie przyjrzeć się bliżej. Zobaczymy wtedy, że temat ten jest rozległy i zawiły. Wiadomym jest, że główne zadanie reklamy to poinformowanie konsumentów o istnieniu danego produktu oraz przekonanie do jego zakupu. Dlatego tak ważne jest, jak reklama będzie wyglądać.
Korzyści i zagrożenia
Reklama pociąga za sobą zarówno korzyści jak i zagrożenia. Zaczynając od tych pierwszych można zauważyć, że reklama daje reklamodawcy powszechną wiedzę o produkcie. Reklamodawcy są również sponsorami różnych wydarzeń sportowych czy artystycznych. W reklamie można zauważyć również kształtowanie postaw społecznych.
Jeżeli chodzi o zagrożenia płynące z reklamy to można wymienić tu np. rozbudzanie postaw konsumpcyjnych czy wprowadzanie odbiorcy w błąd. Warto dodać, że reklama manipuluje odbiorcami oraz nierzadko promuje zachowania negatywnie wpływające na jednostkę.
Rodzaje reklamy
Każdą reklame możemy w jakiś sposób sklasyfikować, przyporządkowac do danej grupy. Poniżej naojczywistrzy podział reklam.
Reklamę możemy podzielić na dwie grupy:
- ze względu na media- i tu wyróżnić możemy:
- podprogowa
- informacyjna
- przypominająca
- wspierająca
- stabilizująca
- ukryta
Funkcje reklamy
Wiemy, że reklama spełnia różne funkcje. Oto niektóre z nich:
Reklama jest zjawiskiem złożonym i trudno o niej powiedzieć w kilku słowach. Starałam się przyblizyć jej podstawowe oraz, w moim przekonaniu, najważniejsze aspekty.
Żródła:
www.reklama.pl
www.fabrykainspiracji.net
Wiemy, że reklama spełnia różne funkcje. Oto niektóre z nich:
- informacyjna
- edukacyjna
- wspierania sprzedaży
- konkurencyjna
- manipulacyjna
Reklama jest zjawiskiem złożonym i trudno o niej powiedzieć w kilku słowach. Starałam się przyblizyć jej podstawowe oraz, w moim przekonaniu, najważniejsze aspekty.
Żródła:
www.reklama.pl
www.fabrykainspiracji.net
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz