czwartek, 2 czerwca 2011

O reklamie słów kilka




                                                                
 Wszyscy wiemy co to jest reklama i na jakich, mniej więcej, zasadach działa. Warto jednak reklamie przyjrzeć się bliżej. Zobaczymy wtedy, że temat ten jest rozległy i zawiły. Wiadomym jest, że główne zadanie reklamy to poinformowanie konsumentów o istnieniu danego produktu oraz przekonanie do jego zakupu. Dlatego tak ważne jest, jak reklama będzie wyglądać. 





Korzyści i zagrożenia

Reklama pociąga za sobą zarówno korzyści jak i zagrożenia. Zaczynając od tych pierwszych można zauważyć, że reklama daje reklamodawcy powszechną wiedzę o produkcie. Reklamodawcy są również sponsorami różnych wydarzeń sportowych czy artystycznych. W reklamie można zauważyć również kształtowanie postaw społecznych.

Jeżeli chodzi o zagrożenia płynące z reklamy to można wymienić tu np. rozbudzanie postaw konsumpcyjnych czy wprowadzanie odbiorcy w błąd. Warto dodać, że reklama manipuluje odbiorcami oraz nierzadko promuje zachowania negatywnie wpływające na jednostkę.

Rodzaje reklamy

Każdą reklame możemy w jakiś sposób sklasyfikować, przyporządkowac do danej grupy. Poniżej naojczywistrzy podział reklam. 

Reklamę możemy podzielić na dwie grupy:
  1. ze względu na media- i tu wyróżnić możemy:
  • internetową
  • telewizyjną
  • radiową
  • prasową
  • billboard
  • reklamę mobilną
     2. ze względu na treść:
  • podprogowa
  • informacyjna
  • przypominająca
  • wspierająca
  • stabilizująca
  • ukryta
Funkcje reklamy


Wiemy, że reklama spełnia różne funkcje. Oto niektóre z nich:

  • informacyjna
  • edukacyjna
  • wspierania sprzedaży
  • konkurencyjna
  • manipulacyjna

Reklama jest zjawiskiem złożonym i trudno o niej powiedzieć w kilku słowach. Starałam się przyblizyć jej podstawowe oraz, w moim przekonaniu, najważniejsze aspekty.


Żródła:
www.reklama.pl
www.fabrykainspiracji.net

Brak komentarzy: