sobota, 4 czerwca 2011

Bezpłatne paczki


Reklama bezpośrednia jest coraz częściej spotykana, od parunastu lat weszła już nawet na stałe do oddziałów położniczych. Aktualnie każda kobieta wychodząc ze szpitala nie tylko wychodzi ze swoją małą pociechą, ale również z paczkami pełnymi prezentów. W szpitalach kobieta po porodzie dostaje dwa pudełeczka różowe i niebieskie . W pudełkach znajduje się m.in. poradnik „Pierwszy Rok Razem”, oraz wiele innych poradników, jak i wiele próbek różnych produktów. Przykładowo w pudełkach można znaleźć od wody do picia, po golarkę dla taty, po pampersa dla dzidziusia. Próbki mają zachęcać do kupna i przyzwyczajenia klienta do danej marki. Młoda kobieta, która nie zna się na produktach dla dziecka zapewne po wykorzystaniu próbek sięgnie po produkty już płatne danej marki. Jednak, gdy próbka nie podziała w paczkach można też znaleźć kupony rabatowe, na niewielkie sumy, które na pewno każda mama wykorzysta, a później może akurat przyzwyczai się do danej marki. Paczki są bezpłatne – tak bynajmniej jest napisane na kartonach. A jak jest w rzeczywistości? By otrzymać paczuszkę dla mamusi i dzidziusia trzeba najpierw wypełnić ankietę. W ankiecie zamieszcza się przede wszystkim dane dotyczące rodziców dziecka. A więc powstaje pytanie, czy faktycznie paczki są bezpłatne?. Czy nasze dane są tak mało warte?. Trzeba się niekiedy zastanowić, czy warto za próbki, gazety narażać się by informację o nas krążyły z firmy do firmy. Powołujemy się wszędzie na Ustawę o ochronie danych osobowych , która wyróżnia dwa rodzaje danych osobowych. Chodzi o tzw. dane zwykłe oraz dane wrażliwe (inaczej: dane sensytywne). Te pierwsze zostały powołane mocą art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych, który stanowi iż:

1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.

3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Definicję (przez wyliczenie) pojęcia danych wrażliwych, zawiera art. 27 ust. 1 ustawy
o ochronie dany
ch osobowych:

Zabrania się przetwarzania danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych,
a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym

W ankietach przede wszystkim jesteśmy pytani o dane zwykłe no i choć ustawa chroni nasze dane to my podajemy je innym na tacy!

Poniżej podaje linka gdzie można się zarejestrować, wypełnić ankietę i dostać bezpłatne paczuszki. http://www.familyservice.pl/Register

Brak komentarzy: