środa, 1 czerwca 2011

Lokowanie produktów w grach komputerowych.



 Graj i kupuj!



Product placement w grach komputerowych to skuteczniejsza reklama od reklamy telewizyjnej. Dobre ulokowanie produktu do klucz do sukcesu. Produkty występujące w fabule gry mogą być wykorzystywane przez głownego bohatera, co sprawia, że działają na świadomość odbiorcy w sposób naturalny. Bohater gry może nosić markowe ubranie, spożywać napoje lub żywność. Możliwości lokowania produktu są ogromne, dobrze dobrany produkt sprawia że gracz się z nim identyfikuje.

Seria gier, któa najbardziej zasyneła z tego typu zabiegów to Splinter Cell. W każdej kolejnej części co rusz napotykaliśmy się na product placement. Poniżej screen z gry. Sam Fisher główny bohater gry na tle wielkiego neonu AXE.





W dzisiejszym świecie gier nie napotkamy chyba na produkcję pozbawioną reklam.. Kolejnym przykładem lokowania produktu są, wyścigi samochodowe na ekranie komputera. Prawie w każdej produkcji czy to start czy meta okraszone są reklamami sponsorów.




Powyżej Race Driver: GRiD. Jak nie trudno zauważyć w tle widzimy wielkie banery SPARCO, firmy produkującej osprzęt samochodowy. Na samochodach także pełno naklejek. Producenci gier zarabiają krocie na lokowaniu produktów. Zdaża się i tak, że product placement przynosi większe zyski niż sprzedaż samej gry.

 Colin McRae: DiRT 2 to kolejna samochodówka, w której napotykamy masę reklam. Pierwsze co nam się rzuca w oczy to wszech obecny Castrol, producent olejów silnikowych. PP naprawdę działa, właśnie dzięki tego typu grom sam zacząłem korzystać z olejów marki Castrol. Kolejną reklamą są bilbordy, flagi i nalepki X-Games.




X- Games to nic innego jak jedne z najsławniejszych zawodów sportów ekstremalnych obejmujące również międzynarodowe konkursy i tourne dookoła świata w ciągu całego roku.

Zawody te przyciągają najlepszych skaterów, motocrossowców itp. z całego świata. Jednymi z najznamienitszych uczestników biorącymi w nich udział byli tacy sportowcy jak Tony Hawk, czy Dave Mirra.

Przykładów mozna by mnożyć bez liku. Musimy zapamiętać, że istotą product placement jest nienachalne i subtelne  przekonanie widza, gracza do korzystania z produktów lokowanych na ekranie.







Brak komentarzy: