sobota, 15 marca 2014

Windows 8: Training Camp



Dobra reklama powinna zaskakiwać pomysłem i oryginalnością, by przebić się spośród tysięcy spotów reklamowych i dotrzeć do potencjalnego odbiorcy. Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie i wymaga dużo kreatywności. Reklamy, które chcę Wam dzisiaj pokazać na pewno Was zaskoczą i zapadną Wam w pamięć.

Reklamy firmy Microsoft nie należą do tych kreatywnych, o których się mówi, często są po prostu nijakie i na bardzo niskim poziomie. Spot Windows 8 puszczany w polskiej telewizji pokazuje podstawowe funkcje systemu, a w tle słychać piosenkę Everything at once – Lenki, nie jest to szczyt oryginalności i potwierdza tezę, że Microsoft jest firmą bez poczucia humoru.
W przypadku rynku azjatyckiego sprawa wygląda zupełnie inaczej, marketingowcy wykazali się kreatywnością i pomysłowością. Możliwości Windows 8 zostały ukazane bardzo humorystycznie. Wszystkie trzy spoty dotyczą „Windows 8 Training Camp” (Windows 8 – obóz treningowy) i przedstawiają zalety systemu operacyjnego w bardzo specyficzny, zapadający w pamięć sposób.

Trwające około minuty spoty reklamowe zachwyciły i zainteresowały tysiące internautów odkąd zostały zamieszczone na oficjalnym kanale YouTube Microsoftu w zeszłym rok. Ja także obejrzałam je kilka razy odkąd się pojawiły i naprawdę z miejsca mnie zachwyciły. Owe reklamy Windows 8 przeznaczone na azjatycki rynek są kolejnym krokiem w zmianie wizerunku Microsoftu z nudnej, skostniałej korporacji. Pierwszą udaną i korzystną próbą była reklama przeglądarki Internet Explorer 10, w której dołożono hejterom. (warto zobaczyć: http://www.youtube.com/watch?v=lD9FAOPBiDk)

Beautiful and fast - Piękna i szybka


„Beautiful and fast” spot przypomina zwiastun programu dotyczącego nakładania makijażu i dbania o urodę. Trzy panie mają za zadanie pomalować się najszybciej jak potrafią, mają 10 sekund na zrobienie perfekcyjnego makijażu. Dwie pierwsze uczestniczki nie podołały, trzecia – reprezentująca Windows 8 – Piękna i szybka, wygrywa dzięki swojemu unikalnemu sposobowi nakładania makijażu. 


The power of touch - Siła dotyku


Reklama z arbuzem jest fenomenalna, poznajemy w niej siłę dotyku. Jak w poprzednim spocie znowu bierze udział w zawodach trójka uczestników, tym razem mężczyzn, rzeźbią oni w arbuzach. Ostatni zawodnik jest najlepszy – wyrzeźbił łabędzia przy użyciu tylko palca wskazujące i standardowo reprezentuje Windows 8.


Work and play - Pracuj i baw się


Najlepsze zawsze zostawia się na koniec, tym razem też tak jest. W tej reklamie panowie grają Mozarta i jednocześnie rozgrywają ze sobą mecz tenisa stołowego bez użycia rąk – wykorzystując do tego tylko tylną część ciała. Wideo jest analogią do wielozadaniowości systemu operacyjnego Windows 8.


Na czym polega fenomen tych reklam? Są one przede wszystkim dziwne, ale przy tym fantastyczne i przyciągające uwagę. Opowiadają proste, zabawne historie z zaskakującym zakończeniem. Także dopiero na końcu spotu dowiadujemy się, że dotyczą one systemu operacyjnego Windows 8, a hasła będące puentą spotów są dobrane idealnie, w zabawny i obrazkowy sposób chwalą cechy systemu. W przypadku tych reklam na pewno zapamiętamy swój uśmiech, który pojawił się podczas oglądania reklam, hasło i być może to, że chodzi o system Windows 8.


Jak Wam się podoba taka pozytywnie zakręcona kampania?

1 komentarz:

Pricz pisze...

Kampania bardzo ciekawa. W naszym kraju podobnych jest zdecydowanie za mało i rzeczywiście Microsoft z naszej perspektywy wydaje się nudny. Jednak Azjaci jak zwykle muszą być inni... :D