piątek, 28 marca 2014

Breloczki LCD, czapeczki z wentylatorem, kubeczki ze zdjęciem - świat gadżetów reklamowych cz. 1

Dawniej reklamy miały swoje miejsce w prasie, radiu, później przyszedł czas na telewizję czy wyjście z produktem na zewnątrz umieszczając zgrabny plakat na billboardzie. Przyszedł taki czas, że te opcje przestały wystarczać bądź ich ceny odstraszały potencjalnych reklamodawców. Na ratunek przyszły mniejsze agencje reklamowe, które to wykonywały dla poszczególnych firm przedmioty codziennego użytku, które same w sobie były nośnikiem reklamy. Genialne!
fot. temor.pl

 „Użyteczne przedmioty oznaczone nazwą przedsiębiorstwa lub marki, wręczane klientom jako upominki, np. długopisy, kalendarze, breloczki do kluczy, zapałki, torby na zakupy, koszulki, czapeczki i kubki.” tak o gadżetach reklamowych pisze Philip Kotler – światowy „guru marketingu”.

Na pierwszy rzut oka owe gadżety kojarzą nam się z kolorowymi drobiazgami, które dostajemy przy okazji targów, wizyt w instytucjach, kupna produktu czy przechadzając się po głównej alejce miasta. Często to przydatne, użyteczne rzeczy jednak posiadające główny mankament: ogromne, bijące po oczach logo firmy.
Dzięki niemu  natychmiast kojarzymy firmę, jej specyfikę, oferowane usługi czy nawet kolor elewacji budynku w którym mieści się jej siedziba. Fantastyczna gra skojarzeń.

Cechy gadżetów reklamowych


Funkcjonalność 

Dobry gadżet reklamowy musi być użyteczny, przydać się w życiu codziennym. Nikt z nas nie pogardzi dodatkowym długopisem, przyborem kuchennym czy przedmiotem wielokrotnego użytku jak pendrive z często wgraną nań ofertą firmy.

Sezonowość

Firma planując strategię reklamową powinna dostosować rodzaje rozdawanych gadżetów do pory roku. Latem wręcza się okulary przeciw słoneczne, koce plażowe, czapki z daszkiem. Zimą natomiast szaliki, rękawiczki czy kubki termiczne.

Technologia

Klienci bardzo chętnie korzystają z gadżetów zaawansowanych technicznie. Najbardziej pożądanymi są akcesoria do komputerów, telefonów czy akcesoria użytku domowego.

Ekologia

Moda na upominki z biodegradowalnych tworzyw przyszła do nas z zachodu. Sam kolor zielony pozytywnie nastawia odbiorcę, który przyczynia się do niezaśmiecania środowiska.

Moda

Czynnik wywierający duże znaczenie. Panuje absolutny zakaz proponowania rzeczy, które są już passé. Szczególnie tyczy się to ubrań, które powinny być w odpowiednim kolorze czy fasonie.

Bezpieczeństwo

Warto wywrzeć na kliencie wrażenie, że o niego dbamy - doskonale zatem sprawdzą się np. przedmioty odblaskowe.

Wypadki przy pracy

Na tak bogatym rynku gadżetów reklamowych nie brakuje takich, które swobodnie mogłyby stać się hitem rodem z koszmarów. Krwawe długopisy, lewitujące butelki czy czapeczki z wiatraczkiem to tylko nieliczne z propozycji.

fot. oway-shop


Gadżety reklamowe są nośnikiem wspomagającym strategię promocji firmy. Są ważnym czynnikiem, który w przychylny sposób nastawia do firmy osobę obdarowaną. Upominek reklamowy nie powinien być produktem, który chce się promować. Jest jednak pożądane, aby miał pewien związek z ofertą firmy lub samą firmą. Uważa się, że takim przedmiotem może być wszystko, co jest na tyle duże, aby można tam było nanieść znak firmowy. Gadżet reklamowy jest nośnikiem treści, dzięki której firma przekazuje komunikat swojemu bliższemu jak i dalszemu otoczeniu.

Brak komentarzy: