fot. temor.pl
„Użyteczne przedmioty oznaczone nazwą przedsiębiorstwa lub marki, wręczane klientom jako upominki, np. długopisy, kalendarze, breloczki do kluczy, zapałki, torby na zakupy, koszulki, czapeczki i kubki.” tak o gadżetach reklamowych pisze Philip Kotler – światowy „guru marketingu”.
Na pierwszy rzut oka owe gadżety kojarzą nam się z kolorowymi drobiazgami, które dostajemy przy okazji targów, wizyt w instytucjach, kupna produktu czy przechadzając się po głównej alejce miasta. Często to przydatne, użyteczne rzeczy jednak posiadające główny mankament: ogromne, bijące po oczach logo firmy.
Dzięki niemu natychmiast kojarzymy firmę, jej specyfikę, oferowane usługi czy nawet kolor elewacji budynku w którym mieści się jej siedziba. Fantastyczna gra skojarzeń.
Cechy gadżetów reklamowych
Funkcjonalność
Dobry gadżet reklamowy musi być użyteczny, przydać się w życiu codziennym. Nikt z nas nie pogardzi dodatkowym długopisem, przyborem kuchennym czy przedmiotem wielokrotnego użytku jak pendrive z często wgraną nań ofertą firmy.
Sezonowość
Firma planując strategię reklamową powinna dostosować rodzaje rozdawanych gadżetów do pory roku. Latem wręcza się okulary przeciw słoneczne, koce plażowe, czapki z daszkiem. Zimą natomiast szaliki, rękawiczki czy kubki termiczne.
Technologia
Klienci bardzo chętnie korzystają z gadżetów zaawansowanych technicznie. Najbardziej pożądanymi są akcesoria do komputerów, telefonów czy akcesoria użytku domowego.
Ekologia
Moda na upominki z biodegradowalnych tworzyw przyszła do nas z zachodu. Sam kolor zielony pozytywnie nastawia odbiorcę, który przyczynia się do niezaśmiecania środowiska.
Moda
Czynnik wywierający duże znaczenie. Panuje absolutny zakaz proponowania rzeczy, które są już passé. Szczególnie tyczy się to ubrań, które powinny być w odpowiednim kolorze czy fasonie.
Bezpieczeństwo
Warto wywrzeć na kliencie wrażenie, że o niego dbamy - doskonale zatem sprawdzą się np. przedmioty odblaskowe.
Wypadki przy pracy
Na tak bogatym rynku gadżetów reklamowych nie brakuje takich, które swobodnie mogłyby stać się hitem rodem z koszmarów. Krwawe długopisy, lewitujące butelki czy czapeczki z wiatraczkiem to tylko nieliczne z propozycji.fot. oway-shop |
Gadżety reklamowe są nośnikiem wspomagającym strategię promocji firmy. Są ważnym czynnikiem, który w przychylny sposób nastawia do firmy osobę obdarowaną. Upominek reklamowy nie powinien być produktem, który chce się promować. Jest jednak pożądane, aby miał pewien związek z ofertą firmy lub samą firmą. Uważa się, że takim przedmiotem może być wszystko, co jest na tyle duże, aby można tam było nanieść znak firmowy. Gadżet reklamowy jest nośnikiem treści, dzięki której firma przekazuje komunikat swojemu bliższemu jak i dalszemu otoczeniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz