niedziela, 23 marca 2014

REKLAMA - po co i dlaczego? Korzyści płynące z reklam


REKLAMA - po co i dlaczego? 
Korzyści płynące z reklam

                      
                   Trudno wyobrazić sobie dzisiejsze społeczeństwo bez reklamy. Ta specyficzna forma komunikacji pośredniej towarzyszy nam niemal wszędzie. Każdy człowiek jest na nią "narażony" nawet wtedy, gdy bardzo stara się nie zwracać na nią uwagi. Wyjście z domu czy włączenie telewizora w celu obejrzenia odcinka ulubionego serialu, ciekawego filmu - to bez wątpienia te momenty z dnia codziennego, kiedy potencjalny Kowalski będzie mógł zobaczyć kolorowe obrazki, napisy czy filmik z informacją o danym produkcie czy usłudze. I choć wiele osób reaguje na nią z niechęcią, zniecierpliwieniem czy wzburzeniem nie można zaprzeczyć, że reklama była, jest i prawdopodobnie jeszcze długo będzie, obecna w mediach i życiu człowieka. Warto zatem otoczyć ją krótką refleksją i spróbować odpowiedzieć na pytanie: Czy przynosi ona korzyści, a co za tym idzie, czy jest ona w ogóle potrzebna?
                     Podstawowym celem każdej reklamy jest dostarczanie informacji. Po przez różnego rodzaju formy i środki opisuje produkt czy usługę. Dowiadujemy się z niej, co nowego możemy zakupić w sklepie, do czego to coś służy i dlaczego przyda nam się w codziennej egzystencji. Zatem pierwsza korzyść jaka płynie z reklamy to dostarczenia informacji. Zwiększa ona świadomość członków społeczeństwa, a w szerszej perspektywie może także edukować.
                       Korzyści kulturowe to kolejny pozytywny aspekt płynący z obecności reklam. Afisze teatralne, plakaty czy zapowiedzi premier kinowych w telewizji pozwalają dowiedzieć się co interesującego można obecnie zobaczyć w kinie czy teatrze. Kontakt z kulturą ubogaca życie, dostarcza nowych wrażeń i pozwala spojrzeć na pewne kwestie z innej perspektywy trudno więc kwestionować jej wartość. Ale kultura to nie tylko instytucje prezentujące filmy czy spektakle. To także relacje społeczne, kontakty międzyludzkie, na które również może mieć wpływ przekaz reklamowy. To czy tak będzie lub w jakim stopniu - jest kwestią indywidualną. Tym nie mnie takie oddziaływanie ma miejsce i nierzadko może mieć pozytywny wpływ na funkcjonowanie społeczeństwa.
                         Wszelkiego rodzaju reklamy to mniej lub bardziej wartościowe produkty, efekty pracy ogromnego nieraz sztabu ludzi. Specjaliści wielu dziedzin wymyślają sceny, hasła reklamowe czy ulotki. Inne osoby dbają o to by dotarły one do szerszej rzeszy ludzi by w ten sposób zaprezentować produkt, przedstawić firmę. Reklama jest więc źródłem dochodów osób pracujących przy jej realizacji. Poza tym stanowi ona dobry sposób zarabiania pieniędzy, gdyż obecnie specjaliści ds. reklamy to jedne z najbardziej dochodowych i pewnych źródeł zarobkowania. Trudno nawet wyobrazić sobie firmę, która potrafiłaby funkcjonować na rynku i cieszyć się popularnością wśród klientów bez prawidłowo funkcjonującego działu reklamy.
                               Reklamę można rozpatrywać w bardzo wielu aspektach. Można odnosić się do niej mniej lub bardziej przychylnie. Nie da się jednak zaprzeczyć, iż jej obecność może przynosić wymierne, pozytywne skutki.

Brak komentarzy: