Dobra reklama powinna zaskakiwać pomysłem i
oryginalnością, by przebić się spośród tysięcy spotów reklamowych i dotrzeć do
potencjalnego odbiorcy. Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie i wymaga dużo
kreatywności. Reklamy, które chcę Wam dzisiaj pokazać na pewno Was zaskoczą i
zapadną Wam w pamięć.
Reklamy firmy Microsoft nie należą do tych
kreatywnych, o których się mówi, często są po prostu nijakie i na bardzo niskim
poziomie. Spot Windows 8 puszczany w polskiej telewizji pokazuje podstawowe
funkcje systemu, a w tle słychać piosenkę Everything at once – Lenki, nie jest
to szczyt oryginalności i potwierdza tezę, że Microsoft jest firmą bez poczucia
humoru.
W przypadku rynku azjatyckiego sprawa wygląda
zupełnie inaczej, marketingowcy wykazali się kreatywnością i pomysłowością.
Możliwości Windows 8 zostały ukazane bardzo humorystycznie. Wszystkie trzy
spoty dotyczą „Windows 8 Training Camp” (Windows 8 – obóz treningowy) i
przedstawiają zalety systemu operacyjnego w bardzo specyficzny, zapadający w
pamięć sposób.
Beautiful and fast - Piękna i szybka
„Beautiful and fast” spot przypomina zwiastun
programu dotyczącego nakładania makijażu i dbania o urodę. Trzy panie mają za
zadanie pomalować się najszybciej jak potrafią, mają 10 sekund na zrobienie
perfekcyjnego makijażu. Dwie pierwsze uczestniczki nie podołały, trzecia –
reprezentująca Windows 8 – Piękna i szybka, wygrywa dzięki swojemu unikalnemu
sposobowi nakładania makijażu.
The power of touch - Siła dotyku
Reklama z arbuzem jest fenomenalna, poznajemy w niej
siłę dotyku. Jak w poprzednim spocie znowu bierze udział w zawodach trójka
uczestników, tym razem mężczyzn, rzeźbią oni w arbuzach. Ostatni zawodnik jest
najlepszy – wyrzeźbił łabędzia przy użyciu tylko palca wskazujące i standardowo
reprezentuje Windows 8.
Work and play - Pracuj i baw się
Najlepsze zawsze zostawia się na koniec, tym razem
też tak jest. W tej reklamie panowie grają Mozarta i jednocześnie rozgrywają ze
sobą mecz tenisa stołowego bez użycia rąk – wykorzystując do tego tylko tylną
część ciała. Wideo jest analogią do wielozadaniowości systemu operacyjnego
Windows 8.
Na czym polega fenomen tych reklam? Są one przede
wszystkim dziwne, ale przy tym fantastyczne i przyciągające uwagę. Opowiadają
proste, zabawne historie z zaskakującym zakończeniem. Także dopiero na końcu
spotu dowiadujemy się, że dotyczą one systemu operacyjnego Windows 8, a hasła
będące puentą spotów są dobrane idealnie, w zabawny i obrazkowy sposób chwalą
cechy systemu. W przypadku tych reklam na pewno zapamiętamy swój uśmiech, który
pojawił się podczas oglądania reklam, hasło i być może to, że chodzi o system
Windows 8.
Jak Wam się podoba taka pozytywnie zakręcona
kampania?
1 komentarz:
Kampania bardzo ciekawa. W naszym kraju podobnych jest zdecydowanie za mało i rzeczywiście Microsoft z naszej perspektywy wydaje się nudny. Jednak Azjaci jak zwykle muszą być inni... :D
Prześlij komentarz