Uważa się, ze kolor
zwiększa popularność danej marki o 80 % co wiąże się
bezpośrednio z zaufaniem konsumentów. Jest on jedną z najbardziej
zaawansowanych metod projektowania.
Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się nad tym dlaczego Facebook jest niebieski? Według gazety The New Yorker, powód jest prosty: To dlatego, że Mark Zuckerberg jest daltonistą, czyli nie rozróżnia barwy czerwonej i zielonej. Oznacza to, że niebieski to kolo, który Mark widzi najlepiej. Sam tłumaczy to następująco: "Niebieski kolor jest dla mnie najbogatszą barwą. Widzę wszystkie jego odcienie."
Należy pamiętać jednak, że barwy, które "działają" w Ameryce Północnej czasem różnią się od tych, które "działają" np w Indiach.
Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się nad tym dlaczego Facebook jest niebieski? Według gazety The New Yorker, powód jest prosty: To dlatego, że Mark Zuckerberg jest daltonistą, czyli nie rozróżnia barwy czerwonej i zielonej. Oznacza to, że niebieski to kolo, który Mark widzi najlepiej. Sam tłumaczy to następująco: "Niebieski kolor jest dla mnie najbogatszą barwą. Widzę wszystkie jego odcienie."
http://www.codingforart.com/color-palettes/ |
Należy pamiętać jednak, że barwy, które "działają" w Ameryce Północnej czasem różnią się od tych, które "działają" np w Indiach.
Badania prowadzone przez
Shun Yin Lam, June Campbell i Color Marketing Group wykazały, że:
1% kupujących kieruje się dźwiękiem lub zapachem
1% kupujących kieruje się dźwiękiem lub zapachem
6% kieruje się
teksturą
93% wyglądem
85% klientów
uważa, ze podstawowym powodem dlaczego kupują dany produkt jest
kolor.93% wyglądem
Badania te obejmowały również charakterystykę poszczególnych kolorów i sposób ich wykorzystywania, przykładowo:
ŻÓŁTY - optymistyczny, młodzieńczy, często wykorzystywany do zwrócenia uwagi na witryny sklepowe
CZERWONY - powoduje szybsze bicie serca, wykorzystywany przy wyprzedażach
NIEBIESKI - stwarza poczucie zaufania i bezpieczeństwa, wykorzystywany w bankach i biznesie
ZIELONY - związany z majątkiem, posiadaniem, wykorzystywany do relaksu w sklepach
POMARAŃCZOWY - agresywny, wzywa do działania, wykorzystywany do napisów typu subscribe albo buy
RÓŻOWY - romantyczny, kobiecy, używany w produktach dla kobiet i młodych dziewczyn
CZARNY - elegancki, mocny, wykorzystywany przy produktach luksusowych
PURPUROWY - wykorzystywany często przy kosmetykach, szczególnie przy produktach anti - aging
Kolory mają też zdolności do przyciągania określonego typu konsumentów:
1. Czerwono-pomarańczowy, czarny, ciemnoniebieski - przyciągają impulsywnych klientów, szczególnie w fast foodach, centrach handlowych z ubraniami, wyprzedażach
2. granatowy, niebiesko-zielony - przyciągają bardziej zamożnych klientów, szczególnie w bankach i dużych sklepach towarowych
3. Różowy, błękitny, różany - przyciągają tradycyjnych nabywców, szczególnie w sklepach z ubraniami
1. Czerwono-pomarańczowy, czarny, ciemnoniebieski - przyciągają impulsywnych klientów, szczególnie w fast foodach, centrach handlowych z ubraniami, wyprzedażach
2. granatowy, niebiesko-zielony - przyciągają bardziej zamożnych klientów, szczególnie w bankach i dużych sklepach towarowych
3. Różowy, błękitny, różany - przyciągają tradycyjnych nabywców, szczególnie w sklepach z ubraniami
Kolor jest formą komunikacji
niewerbalnej i ważną częścią naszego codziennego życia. Bazowe
kolory wywołują emocje, które były hodowane od urodzenia i różnią
się w zależności od wieku, lokalizacji geograficznej i płci (np.
niebieski dla chłopców, różowy dla dziewczynek). Kolor wpływa na
nasze nastroje i uczucia, a badania sugerują, że ma on wpływ
fizyczny, jak również, oddziaływanie na hormony, które kontrolują
nasze emocje. Zastosowanie teorii koloru jest jednym z najbardziej
zaawansowanych metod tworzenia oddziaływania na klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz