piątek, 28 marca 2014

Blogerska reklama na topie.

Mówi się, że blogerzy są nową siłą zaprzęgową dla wszelkiego rodzaju show biznesu, że stanowią oni coraz poważniejszą konkurencję dla gwiazd dużego formatu. Wiele firm również dostrzega w nich potencjał jako nowej, odświeżonej reklamy. Dzieje się tak głównie z powodu linii nadawca-odbiorca, która w porównaniu do aktorów czy piosenkarzy jest znacznie bliższa i wzajemna. W grupie wszystkich blogerów najbardziej wybijają się blogerki modowe, które najczęściej otrzymują oferty współpracy, niekoniecznie pasujące do profilu ich bloga.

Tego typu kolaboracja nie jest niczym skompilowanym, ani nie pochłania wiele czasu. Firma wysyła maila danej blogerce ze szczegółową ofertą, zasadami współpracy i czeka na odpowiedź. W tej kwestii blogerki mają dowolność albo się zgadzają albo nie. Po podpisaniu umowy otrzymuje ona produkty do testowania i recenzji na blogu i tyle. Wystarczy jedynie poświęcić mu jeden post czy nagrać filmik i promocja już samoistnie się robi. 

Jednak sposób działania blogerek nie spotyka się z pozytywną opinią wśród gwiazd show biznesu, niektórzy uważają je za idiotki, inni po prostu się śmieją. Pojawia się również zdanie, że popularność uderzyła im do głowy i w porównaniu do blogerów z zagranicy stały się zwykłymi celebrytkami szukającymi tylko możliwości zarobku.

Ostatnio świat oszalał na punkcie mody. Wystarczy przyjrzeć się nowemu, blogerskiemu nurtowi. Kiedyś ludzie masowo otwierali budy z zapiekankami i to był tzw. dobry biznes. Historia tych blogów jest bardzo podobna. Kasia Tusk, córka premiera, ma dryg do ekonomii i ze swojego bloga uczyniła złoty interes. I nagle te wszystkie simsie jedniodniówki oszalały, bo chciały trzaskać takie miliony jak Kasia Tusk. No cóż... córka premiera jest jedna, a idiotek – tysiące - Tomasz Jacyków (pudelek.pl)

Ostatnio do Polski zawitał nowy, długo wyczekiwany smak piwa Somersby, jeżynowy. Można powiedzieć z wielkim hukiem rozpoczął swoją promocję poprzez nawiązanie współpracy z najbardziej popularnymi blogerami, a jak wiadomo w Internecie informacje rozprzestrzeniają się z prędkością światła. Konkursów było wiele, wystarczyło wpisać w google.pl hasło somersby jeżynowy konkurs i kliknąć pierwszy link oraz uruchomić swoją wyobraźnię do napisania wyjątkowej odpowiedzi na pytanie konkursowe.

Wśród organizatorów konkursów znalazły się między innymi blogi:
Kominek,
Fashionelka,
Charlizemystery,
beauty-fashion-shopping.
Firma Somersby nie pożałowała zwycięzcom nagród i ich wartość była naprawdę imponująca.

(fashionelka.pl)

Blogerzy nieustannie rosną w siłę w świecie show biznesu, w tej chwili oni wyznaczają wszelkie trendy, za którymi podąża miliony czytelników w Polsce i na świecie. Natomiast firmy dostrzegają w nich wszelkie korzyści, począwszy na promocji, skończywszy na wzroście przychodów. W porównaniu do współpracy z aktorami, piosenkarzami czy celebrytami, blogerzy są o niebo tańsi i wnioskując po wielkim zainteresowaniu, znacznie bardziej skuteczniejsi. Różnica polega na tym, że my, zwykli ludzie postrzegamy gwiazdy wielkiego formatu jako coś co można jedynie podziwiać na ekranie telewizora czy w gazetach, czasami zastanawiamy się czy oni faktycznie istnieją, a taka blogerka mimo, że prowadzi życie towarzyskie nieporównywalne z jakimś szaraczkiem to jest dla nas bardziej realna i przyziemna. Dlatego też ich popularność wśród czytelników ciągle rośnie, a co za tymi idzie propozycje od przedsiębiorstw są coraz częstsze i poważniejsze.

Brak komentarzy: