poniedziałek, 31 marca 2014

TELEMARKETING, czyli mówienie ma duże znaczenie


Telemarketing stanowi jedną z odmian marketingu bezpośredniego. Jego nadrzędnym 
celem jest sprzedaż oferowanego produktu czy usługi. W związku z tym jego główne zadanie to nakłanianie potencjalnych nabywców do zakupu. Odbywa się to najczęściej za pośrednictwem telefonu lub poprzez usługę call center. Obecnie tą formą sprzedaży posługuje się bardzo wiele firm, gdyż pomaga ona zwiękTszyć jej zyski przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów sprzedaży, może także pomóc w lepszym zadowoleniu klienta.
Można wyróżnić następujące rodzaje telemarketingu:

  • Telesprzedaż - zamówienia z katalogów lub reklam;
  • Pielęgnowanie kontaktów - wykonywanie częstych telefonów do klientów, aby utrzymać istniejące kontakty
  • Identyfikacja - poszukiwanie i ocena potencjalnych klientów, w celu zachęcenia ich do zakupu
  • Obsługa klienta i pomoc techniczna - to nic innego, jak odpowiadanie na pytania i rozwiewanie wątpliwości klientów oraz serwis


ZALETY TELEMARKETINGU:
  • Oszczędność czasu i pieniędzy, jakie trzeba by wydać w celu dotarcia do klienta
  • Użyteczny przy małej gęstości zaludnienia, gdzie mieszkańcy są zlokalizowani w trudno dostępnych miejscach
WADY TELEMARKETINGU:
  • Zbyt nachalna i dokuczliwa forma (według nabywców)
  • Niepełna informacja, która wykorzystuje naiwność nabywców
  • Stosuje taktykę, w której nabywca ma mało czasu do namysłu, a tym samym nie podejmuje on rozważnej i przemyślanej decyzji
Wśród konsumentów dość dużą popularnością cieszy się telesprzedaż. W stacjach telewizyjnych jest ona prezentowana w programach takich, jak: "Telezakupy Mango", czy "TV Market". Ta forma dokonywania zakupów nie jest być może dominująca, biorąc pod uwagę zakupy przez Internet czy za pośrednictwem Allegro. Jednak swego czasu była i należy przypuszczać, iż nadal ma pewne grono wielbicieli cz odbiorców. 
       Jak wynika z definicji telesprzedaż to każdy przekaz czy transmisja przeznaczona do odbioru publicznego. Musi ona zawierać bezpośrednią ofertę sprzedaży towarów lub ofertę odpłatnego świadczenia usług. Najczęściej sprzedawanymi w ten sposób produktami są kosmetyki, sprzęt sportowy czy sprzęt AGD, ale w jej zakresie jest też sprzedaż usług np. sprzedaż wycieczki. To, co odróżnia ją od wszelkiego rodzaju reklam, jest fakt, iż stanowi ona przekaz zawierający konkretną ofertę. Poza tym telesprzedaż nie ma na celu propagowania jakiś idei, spraw czy efektów innych niż wprowadzenie produktu do obiegu. Emisja tego rodzaju programu w telewizji powinna być wyraźnie wyraźnie wyodrębniona spośród pozostałej oferty programowej.

POPULARNE PRZYKŁADY TELESPRZEDAŻY



Brak komentarzy: