Jako
ciekawostkę można również powiedzieć , że na początku w
Polsce działało jedynie 12 agencji reklamowych , jednak z biegiem
lat liczba ta zaczęła swój wzrost by już w roku 1999 osiągnąć
liczbę ok 300. Obecnie w Polsce działa kilkanaście tysięcy
agencji reklamowych co wyraźnie pokazuje jak wielki nastąpił
postęp w dziedzinie reklamy w Polsce. Koniec lat 80-tych to więc
czas kiedy reklama stawiała swoje pierwsze kroki na polskim rynku co
wyraźnie przekładało się na sferę jakościową ówczesnych
reklam, a więc mało chwytliwe hasła: "Ojciec... prać? "
, " Tylko Lenor zamieni dzień prania w dzień wiosny ", "
Ariel pranie nie tylko czyste ale czyste jak łza " , grafika
pozostawiająca wiele do życzenia jaki i same pomysły na spoty mogą
wywoływać nie lada przerażenie na twarzy współczesnego
konsumenta. Zdecydowanie
nie był to zbyt malowniczy okres w świecie polskiej reklamy, nie ma
się co jednak dziwić ponieważ rynek był wtedy bardzo młody a
wszystko zaczynało dopiero rozkwitać także reklama.
Reklama proszku do prania Pollena ( 1991 )
Lata dziewięćdziesiąte stały się przełomem. Wtedy właśnie firma ITI- Film Studio zaczęła produkcje pierwszych reklam. W reklamach coraz częściej pojawiali się Polacy i były to głównie produkcje polskie. Dzisiejsze reklamy to już coś zupełni innego, nowe technologie, coraz większe pojęcie o sferze reklamy wszystko to daje nie małe efekty, obecnie nasze polskie reklamy to coś czego bez wątpienie nie musimy się powstydzić.
Reklama proszku Ariel z początku lat 90-tych:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz