Jakiej reklamy użyć by sprzedać „nowy” produkt, o niemal identycznym składzie. Odpowiedzią na to jest wejście na rynek w 2005 roku błyszczącej czarnej puszki - o nazwie Coca-Cola Zero.
Skuteczne
strategie marketingowe stosowane przez Coca-Colę z czasem mówią
coś o marce i jako gigant odniósł sukces na rynku napojów
bezalkoholowych, a także pokonał konkurencję.
Następny
ruchy nie mogły być inne i Coca Cola musiała być jeszcze bardziej
skuteczna, więc napój gigant musiał pochodzić z innych strategii
marketingowych, co najmniej żeby prześcignąć Pepsi.
Reklamy
i różne inne kampanie reklamowe były masowo używane przed
kierownictwem reklam Coca-Coli na tym rynku w sprzedaży; w związku
z tym, że strategia marketingowa zapłaciła lukratywne dywidendy,
dając im motywację do pozycji firmy w jak najlepszym świetle.
Inną
strategią marketingu Coca-Coli był ruch zerowy. Ta strategia
marketingowa została skierowana do konsumentów w Australii by
sprzedać bez cukru napój o nazwie "Coke Zero."Ruch lub
strategia zadziałała i pozostawiła Coca-Colę na czele imperium
napojów, który nie miał rywala.
Przykładem
skutecznej kampanii reklamowej jest powstała w 1980 roku, kiedy
Michael Jackson pojawił się w reklamie telewizyjnej Pepsi Cola.
Ogłoszenie był transmitowany do milionów widzów na całym
świecie, a następnie zaprezentował się jako napój bezalkoholowy.
producent premier miękkiego napoju wyboru dla konsumenta. Stworzył
się w ten sposób spór pomiędzy dwoma czołowymi jeszcze miękkich
etykietach napojów Coca-Cola wyparte Pepsi jako lidera w tej
kontynuacji sagi.
Reklamy i różne inne kampanie reklamowe były masowo używane przez kierownictwem reklam Coca Cola w zakrętach na ten rynek w sprzedaży; w związku z tym, że strategia marketingowa zapłacili lukratywne dywidendy kierownictwem reklam Coca Coli, dając im motywację do pozycji firmy w jak najlepszym świetle, tak, że najlepiej jej udział w rynku dla akcjonariuszy i pracowników można było.
Coca-Cola
skład: woda, cukier, dwutlenek węgla, barwnik karmelowy, kwas fosforowy, naturalne aromaty w tym kofeina, kwas cytrynowy.
Coca-Cola Zero
skład: woda, dwutlenek węgla, barwnik karmelowy, kwas fosforowy, substancje słodzące: aspartam, cyklaminian sodu, naturalne aromaty w tym kofeina, regulator kwasowości.
Alternatywa stworzona dla osób pragnących napoju bez cukru, jednak tak samo słodkiego za sprawą związku E951, powszechnie znanego jako aspartam. Powstały jako męski odpowiednik na Coca-Cole Diet kupowaną głównie przez kobiety, nawiązującą do nowego trendu dbania o linię, i jak zapewnia producent- bez rezygnowania z pełnego smaku Coca-Coli
http://www.youtube.com/watch?v=j7LMZJ_Fb1g
Reklama pokazująca reakcje ludzi w kinie na podmienioną w tajemnicy Coca-Colę na Coca-Colę Zero ma udowodnić, że nadal jest to ta sama receptura oraz ten sam, znany wszystkim smak. Według testu przeprowadzonego przez Huffington Post, 50% degustatorów korzystnie oceniło Coca-Colę Zero. W większości zakupów o wyborze konsumenta decyduje kampania reklamowa, bo przecież nikt nie jest odporny na reklamę, która pozwala na wprowadzenie nowego towaru, i tym samym-umocnieniu marki na rynku.
http://www.youtube.com/watch?v=Fo8k_Hugjvg
Zachęcając do spróbowania nowego, mniej kalorycznego napoju, Coca-Cola Zero zyskała rzeszę fanów, a miłośnicy klasycznego smaku nadal są jej wierni. Zatem, można pokusić się o stwierdzenie " It's possible".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz