niedziela, 16 marca 2014

"Taste the possibilities"

Jak zareklamować produkt, który jest marką samą w sobie? Czy produkt znany na całym świecie i kupowany przez miliony potrzebuje reklamy na globalną skalę, czy może obroni się sam?
Jakiej reklamy użyć by sprzedać „nowy” produkt, o niemal identycznym składzie. Odpowiedzią na to jest wejście na rynek w 2005 roku błyszczącej czarnej puszki - o nazwie Coca-Cola Zero.

Skuteczne strategie marketingowe stosowane przez Coca-Colę z czasem mówią coś o marce i jako gigant odniósł sukces na rynku napojów bezalkoholowych, a także pokonał konkurencję.
Następny ruchy nie mogły być inne i Coca Cola musiała być jeszcze bardziej skuteczna, więc napój gigant musiał pochodzić z innych strategii marketingowych, co najmniej żeby prześcignąć Pepsi.
Reklamy i różne inne kampanie reklamowe były masowo używane przed kierownictwem reklam Coca-Coli na tym rynku w sprzedaży; w związku z tym, że strategia marketingowa zapłaciła lukratywne dywidendy, dając im motywację do pozycji firmy w jak najlepszym świetle.
Inną strategią marketingu Coca-Coli był ruch zerowy. Ta strategia marketingowa została skierowana do konsumentów w Australii by sprzedać bez cukru napój o nazwie "Coke Zero."Ruch lub strategia zadziałała i pozostawiła Coca-Colę na czele imperium napojów, który nie miał rywala.

Przykładem skutecznej kampanii reklamowej jest powstała w 1980 roku, kiedy Michael Jackson pojawił się w reklamie telewizyjnej Pepsi Cola. Ogłoszenie był transmitowany do milionów widzów na całym świecie, a następnie zaprezentował się jako napój bezalkoholowy. producent premier miękkiego napoju wyboru dla konsumenta. Stworzył się w ten sposób spór pomiędzy dwoma czołowymi jeszcze miękkich etykietach napojów Coca-Cola wyparte Pepsi jako lidera w tej kontynuacji sagi.

Reklamy i różne inne kampanie reklamowe były masowo używane przez kierownictwem reklam Coca Cola w zakrętach na ten rynek w sprzedaży; w związku z tym, że strategia marketingowa zapłacili lukratywne dywidendy kierownictwem reklam Coca Coli, dając im motywację do pozycji firmy w jak najlepszym świetle, tak, że najlepiej jej udział w rynku dla akcjonariuszy i pracowników można było.
Coca-Cola
skład: woda, cukier, dwutlenek węgla, barwnik karmelowy, kwas fosforowy, naturalne aromaty w tym kofeina, kwas cytrynowy.
Coca-Cola Zero
skład: woda, dwutlenek węgla, barwnik karmelowy, kwas fosforowy, substancje słodzące: aspartam, cyklaminian sodu, naturalne aromaty w tym kofeina, regulator kwasowości.

Alternatywa stworzona dla osób pragnących napoju bez cukru, jednak tak samo słodkiego za sprawą związku E951, powszechnie znanego jako aspartam. Powstały jako męski odpowiednik na Coca-Cole Diet kupowaną głównie przez kobiety, nawiązującą do nowego trendu dbania o linię, i jak zapewnia producent- bez rezygnowania z pełnego smaku Coca-Coli

http://www.youtube.com/watch?v=j7LMZJ_Fb1g

Reklama pokazująca reakcje ludzi w kinie na podmienioną w tajemnicy Coca-Colę na Coca-Colę Zero ma udowodnić, że nadal jest to ta sama receptura oraz ten sam, znany wszystkim smak. Według testu przeprowadzonego przez Huffington Post, 50% degustatorów korzystnie oceniło Coca-Colę Zero. W większości zakupów o wyborze konsumenta decyduje kampania reklamowa, bo przecież nikt nie jest odporny na reklamę, która pozwala na wprowadzenie nowego towaru, i tym samym-umocnieniu marki na rynku.

http://www.youtube.com/watch?v=Fo8k_Hugjvg

Zachęcając do spróbowania nowego, mniej kalorycznego napoju, Coca-Cola Zero zyskała rzeszę fanów, a miłośnicy klasycznego smaku nadal są jej wierni. Zatem, można pokusić się o stwierdzenie " It's possible".

Brak komentarzy: