U
schyłku XIX wieku powstaje radio. Towarzyszy
ludziom w ich codziennym życiu, będąc
źródłem informacji czy
rozrywkowi
i co istotne, jest również doskonałym
środkiem reklamowym.
Pierwsza
reklama radiowa
w Polsce została wyemitowała przez poznańską rozgłośnię 3 maja
1927 roku. Powszechność i dostępność spowodowały przewagę tej
formy reklamy
nad innymi mediami. Niepodważalną
zaletą reklamy w radiu jest mniejszy koszt jej produkcji i emisji.
Należy jednak pamiętać, że reklama pozbawiona obrazu jest bardzo
trudna. Aby przyciągnąć uwagę trzeba posłużyć się szeregiem
„sztuczek”, takich jak odpowiednia intonacja głosu,
charakterystyczna treść (najczęściej humorystyczna), odpowiednia
oprawa muzyczna, dżingle (krótkie melodie z chwytliwymi hasłami),
rozmowy sponsorowane (krótkie wywiady na temat produktu lub usługi)
czy konkursy dla słuchaczy.
Wiele
radiostacji ma sprecyzowaną grupę docelową (według kryterium
wieku, płci czy aktywności zawodowej), do której dostosowują swój
program. Stwarza to korzystne warunki dla reklamodawców, chcących
skierować kampanię do określonej grupy. Jednakże owa selektywność
odbiorców ma charakter relatywny – w zależności od celów
strategicznych reklamodawców może być interpretowana jako wada lub
zaleta danej stacji radiowej.
2 komentarze:
A ja jestem zdania, że odpowiednia reklama w sieci jest w stanie przynieść naprawdę dobry zysk każdej firmie, jeśli skorzysta się z pomocy specjalistów. Ja polecam np. tych https://tearsofjoy.pl/audyt-social-media którzy podpowiedzą Ci, w jaki sposób wykonać audyt w social mediach.
Warto wziąć także pod uwagę możliwość wystaw na targach. Do tego niezbędne wam będą tego typu https://www.vitabri.pl/polsko-francuski-producent-namiotow-ekspresowych namioty reklamowe.
Prześlij komentarz