Podczas
gdy większość producentów wydaje ciężkie pieniądze na bogate
kampanie reklamowe, irytujące reklamy, które mają zapaść w
świadomość, wysokobudżetowe spoty, także z udziałem drogich
celebrytów, w świecie reklamy pojawił się nowy trend –
minimalizm.
Czy
kiedykolwiek zastanawialiście się jaką moc niesie forma?
Inteligentny obrazek, często tylko kilka kresek może nieść
głębszy przekaz niż ciągle powtarzające się w telewizji reklamy
za miliony. Minimalistyczne kreacje robią furorę, bo zawierają
tylko to co istotne i tym samym przekazują komunikat w sposób
nieskomplikowany i szybki. Często trzeba się nad nimi zastanowić,
ale stają się one coraz bardziej cenione na rynku. Sama prostota
jednak nie wystarczy. Taki plakat powinien być przede wszystkim
kreatywny i pomysłowy. Minimalistyczna forma święci triumfy już
teraz, w dobie social media, gdy liczy się przede wszystkim szybkość
przekazywania informacji.
Minimalizm,
według słownikowej definicji to kierunek w sztuce, który przy
wykorzystaniu jak najmniejszej ilości środków by wzbudzić
najmocniejsze emocje. Wiele firm decyduje się na taką formę
reklamy, co wynika w dużym stopniu właśnie z przyspieszaniem
dostępu do informacji.
Na
minimalistyczny design postawiły już znane korporacje takie jak
Lego, Coca-Cola, Colgate czy McDonalds.
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/2/005/082/07f/20e6917.jpg) |
Inspire oraz Create opracowane przez niemiecką agencję Jung von Matt to kampanie reklamowe znanej marki klocków - Lego. Jedna z nich odwołuje się do nieskomplikowanego postrzegania świata przez dzieci - z klocków zostały ułożone postaci z różnych bajek. Żółwie Ninja, Kaczor Donald... Czy potraficie odgadnąć więcej postaci?
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/2/005/082/080/1d52b8e.jpg) |
Coca-Cola, aby promować ekologiczne opakowania, wydała serię plakatów o nazwie „Rośliny czynią nas szczęśliwymi. Z nich także są zrobione nasze butelki”.
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/080/348c033.jpg) |
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/1/005/082/080/3878689.jpg) |
Colgate - pesti owoców wypadną same, kiedy tylko przestraszą się nowej nici dentystycznej.
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/081/2046edd.jpg) |
McDonalds zdecydował się w formie prostego plakatu poinformować swoich klientów o dostępie do darmowego Wi-Fi.
![]() |
(https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/082/082/0c281d9.jpg) |
Podążanie za nową modą nie wystarczy. Jak mawiał David Ogilvy, słynny twórca reklam: „Nie możesz zanudzać ludzi, żeby kupili twój produkt”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz