Jako pierwsze napoje Frugo. Chyba każdy pamięta chwytliwe hasło reklamowe: "No to Frugo!", które walnie przyczyniło się do sukcesu tego produktu na polskim rynku. Ba! Frugo zyskało miano napoju kultowego. Marka stworzona przez firmę Alima Gerber trafiła do Polski w 1996 roku, jednak 6 lat później (w 2002 roku) marka została wystawiona na sprzedaż. Dobre czasy Frugo odeszły w zapomnienie. Nabywcą została firma Krynica Zdrój, która zbankrutowała po dwóch latach i słuch o kolorowych napojach zaginął. Dopiero w 2009 roku Frugo pozornie wyciągnęła z dołka firma Aflofarm, gdzie po kolejnych dwóch latach stwierdzono, że wprowadzenie Frugo na rynek to zbyt duże wyzwanie, biorąc pod uwagę zakres ich działalności. Trzecią z kolei firmą, która kupiła Frugo, była firma FoodCare. Do transakcji między Aflofarmem, a FoodCare doszło w marcu 2011, a już w lipcu Frugo, po prawie 10 latach nieobecności, powtórnie zadebiutowało na polskim rynku. Oczywiście, marka okazała się przysłowiowym "samograjem", klienci wracali do lat swojego dzieciństwa wybierając Frugo i dzisiaj Frugo to już nie tylko napoje, to marka dynamicznie rozwijająca się, oferująca m. in. żelki. Trzeba jednak przyznać, że powrót nie był łatwy.
Mówiąc o powrotach, nie sposób zapomnieć o Old Spice - amerykańskiej marce, która pojawiła się w Polsce jeszcze podczas wojny, za sprawą amerykańskich żołnierzy. Zapach Old Spice kojarzył się wtedy z luksusem i lepszym światem. Wtedy był to produkt luksusowy, ale z czasem przejęty przez koncern Procter & Gamble produkt, kojarzył się tylko ze statecznymi emerytami i jego znaczenie na rynku systematycznie malało. Wszystko jednak zmieniło się za sprawą doskonałego marketingu w 2011 roku. Old Spice wypuścił serię kontrowersyjnych, ale także zabawnych reklam z Isaiah Mustafą w roli głównej, dzięki czemu wzrosło zainteresowanie produktami Old Spice wśród młodych ludzi.
Wspomniałem o kontrowersjach, jakie wzbudzała ta kampania reklamowa, dość powiedzieć, że powyższy spot reklamowy został uznany za nieetyczny decyzją Komisji Etyki Reklamy z 2012 roku. Ciekawe dlaczego? :)
Wspomniałem o kontrowersjach, jakie wzbudzała ta kampania reklamowa, dość powiedzieć, że powyższy spot reklamowy został uznany za nieetyczny decyzją Komisji Etyki Reklamy z 2012 roku. Ciekawe dlaczego? :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz