Po pierwsze historia marki. Rok 1886 i sukcesywne reklamy od tamtego czasu sprawiły, że nieprzerwanie trwa ona w świadomości konsumentów.
Kolejnym elementem jest logo Coca-Coli. Dla przykładu na osi czasu przedstawione zostało porównanie zmiany Pepsi Coli w porównaniu do Coca-Coli. Jak widać Pepsi na przełomie lat swej działalności wielokrotnie zmieniała swoje logo ( wiąże się to z problemami dotarcia z nowym logiem do klientów ) zaś logo Coca-Coli jest niezmienne od początków działalności firmy. Dzięki temu to logo posiada ogromny prestiż i dzięki zabiegom Public Relations kojarzone jest z marką Premium. Znak firmowy Coca-Cola jest wart 70 mld dolarów (źródło Focus lipiec 2011 ). Ludzie jednoczą się wokół loga. Nie liczy się tylko smak. Liczy się to, że pijemy prestiżową Coca-Colę. Ważnym zatem jest to, aby znak firmowy oddziaływał na zmysły klientów i tak jest w przypadku loga Coca-Coli.
Po trzecie kreowanie marki na silnie pozytywną, sami przecież znamy reklamy gdzie dziadek przy obiedzie otwiera Coca-Colę, albo, że otwieramy Coca-Colę i wszystko staję się lepsze prawda? :)

Pozatymi rzeczami są jeszcze konkursy, wykorzystywanie imprez masowych i sportowych, dodatkowo nowe technologie (jak facebook czy aplikacja na ipada).
W związku z powyższymi działaniami Public Relation firma jest liderem sprzedaży napojów gazowanych na świecie, ma globalny zasięg i inwestuje na rynkach wschodzących takich jak Indie czy Chiny, co też jest dobrym zabiegiem ponieważ o ile świadomość np. w Europie o tym że Coca-Cola może być szkodliwa w nadmiarze wzrasta, zaś tam dla klientów posiadania napoju który posiada także zachód o takiej renomie jest jak eldorado.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz