Kierując się jakimi kryteriami nabywca
wybiera towar? Dla jednych najważniejszym czynnikiem jest wartość
produktu, dla drugich to brand, dla trzecich to coś innego.
Oczywiście, fachowcy w dziedzinie reklamy starają się nadać
promującym towarom odpowiednie cechy, bazując na konkurencyjnej
przewadze. Wybudowanie optymalnej strategii marketingowej potrzebuje
gruntownego przygotowania, badania wybranego segmentu oraz analizy
grupy docelowej.
Krok 1 – zbadanie oferty konkurenta
Weźmiemy do przykładu firmę, która
się zamierza wypuścić na rynek nowy towar – uniwersalny środek
czyszczący. Badając produkty konkurentów, marketingowcy potrafią
zrozumieć, jakie brandy są najbardziej interesującymi dla
nabywców, co konkretnie przyciąga w tamtych towarach, a co odpycha.
Badać rynek należy przed rozpoczęciem przygotowania do kampanii
reklamowej.
Krok 2 - przygotowanie oferty
handlowej
Warto wyróżnić cechy, na podstawie
których będzie się pozycjonować towar. Na przykładzie środku
czyszczącego to mogą być takie cechy, jak uniwersalność (jest
przygodny dla czyszczenia wszelkich powierzchni), oszczędność etc.
Oferta handlowa powinna być lakoniczna i unikalna.
Krok 3 – przygotowanie wyrazistego
sloganu
Dobry slogan powinien zachęcać
konsumentów do dokonania zakupu. Te wyrażenie będzie się
rozmieszczać na każdym bilbordzie i bannerze, arendowanym firmą.
Właśnie dlatego, slogan musi być przygotowany do momentu
rozpoczęcia rozmieszczenia reklamy.
Krok 4 – rozplanowanie wydatków na
promowanie
Poważny marketing potrzebuje poważnych
środków. Aby osiągnąć maksymalne skutki przy minimalnych (o ile
to jest możliwe) wydatkach, warto zająć się planowaniem
wcześniej.
Krok 5 – stworzenie iluzji
nowatorstwa towaru
Idea nowatorstwa towaru przyciąga
interes potencjalnych nabywców. I główne jest to, iż nie
obowiązkowo towar musi być absolutnie nowatorski i niepodobny do
konkurentów. Wystarczy wyróżnienia chociażby jednej cechy i
przedstawienia jej w najlepszym świetle.
Krok 6 – wzmocnienie wizerunku
producenta
Niektóra część konsumentów wybiera
towar, kierując swoją wiedzą o wizerunku firmy. Dlatego niezbędne
jest formowanie pozytywnego wizerunku w świadomości społeczeństwa.
Krok 7 - Pracing
Przed przyjęciem ostatecznej decyzji o
pozycjonowaniu towaru warto zdecydować się na temat pricinga.
Bardzo ważnym jest dostosowanie ceny towaru do potencjalnej grupy
docelowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz