środa, 7 maja 2014

Reguły pozycjonowania towaru. 7 niezbędnych kroków

Kierując się jakimi kryteriami nabywca wybiera towar? Dla jednych najważniejszym czynnikiem jest wartość produktu, dla drugich to brand, dla trzecich to coś innego. Oczywiście, fachowcy w dziedzinie reklamy starają się nadać promującym towarom odpowiednie cechy, bazując na konkurencyjnej przewadze. Wybudowanie optymalnej strategii marketingowej potrzebuje gruntownego przygotowania, badania wybranego segmentu oraz analizy grupy docelowej.

Krok 1 – zbadanie oferty konkurenta

Weźmiemy do przykładu firmę, która się zamierza wypuścić na rynek nowy towar – uniwersalny środek czyszczący. Badając produkty konkurentów, marketingowcy potrafią zrozumieć, jakie brandy są najbardziej interesującymi dla nabywców, co konkretnie przyciąga w tamtych towarach, a co odpycha. Badać rynek należy przed rozpoczęciem przygotowania do kampanii reklamowej.

Krok 2 - przygotowanie oferty handlowej

Warto wyróżnić cechy, na podstawie których będzie się pozycjonować towar. Na przykładzie środku czyszczącego to mogą być takie cechy, jak uniwersalność (jest przygodny dla czyszczenia wszelkich powierzchni), oszczędność etc. Oferta handlowa powinna być lakoniczna i unikalna.

Krok 3 – przygotowanie wyrazistego sloganu

Dobry slogan powinien zachęcać konsumentów do dokonania zakupu. Te wyrażenie będzie się rozmieszczać na każdym bilbordzie i bannerze, arendowanym firmą. Właśnie dlatego, slogan musi być przygotowany do momentu rozpoczęcia rozmieszczenia reklamy.



Krok 4 – rozplanowanie wydatków na promowanie

Poważny marketing potrzebuje poważnych środków. Aby osiągnąć maksymalne skutki przy minimalnych (o ile to jest możliwe) wydatkach, warto zająć się planowaniem wcześniej.

Krok 5 – stworzenie iluzji nowatorstwa towaru

Idea nowatorstwa towaru przyciąga interes potencjalnych nabywców. I główne jest to, iż nie obowiązkowo towar musi być absolutnie nowatorski i niepodobny do konkurentów. Wystarczy wyróżnienia chociażby jednej cechy i przedstawienia jej w najlepszym świetle.

Krok 6 – wzmocnienie wizerunku producenta

Niektóra część konsumentów wybiera towar, kierując swoją wiedzą o wizerunku firmy. Dlatego niezbędne jest formowanie pozytywnego wizerunku w świadomości społeczeństwa.

Krok 7 - Pracing


Przed przyjęciem ostatecznej decyzji o pozycjonowaniu towaru warto zdecydować się na temat pricinga. Bardzo ważnym jest dostosowanie ceny towaru do potencjalnej grupy docelowej.

Brak komentarzy: