Ogłupienie
reklamowe
W
dzisiejszych czasach potęguje ogłupienie reklamowe ludzkich umysłów, poprzez
natłok emitowanych, przeróżnych reklam. Człowiek spędzając swój cały wolny czas
przed telewizorem stopuje swój rozwój etyczny. Szczególnie dzieci pozostawione
na pastwę telewizji przez rodziców mających nadzieję, że programy telewizyjne
ich czegoś nauczą. Dziecko widząc tak duży odsetek reklamowanych zabawek w
godzinach porannych, głupieje, a przez to rodzice mają większe problemy i
wydatki. Dzieciak zaczyna marudzić, że chce tą albo inną reklamowaną zabawkę bo
mówią, że jest fajna i każdy ją musi mieć, a rodzic dla świętego spokoju tą
zabawkę kupuje. Reklamodawcy wiedzą gdzie uderzyć i z czym aby przyciągnąć do
siebie klientów, tak zwany chwyt marketingowy.
W naszej
telewizji panuje ogromne natężenie reklamowe. Przekazują urwane informacje,
hasła, a szczegóły wyświetlane są malutkimi literkami, których nikt nie jest w
stanie się doczytać. Tak, że dostajemy informację pod względem prawnym pełną, a
praktycznie dostajemy hasła i schowane haczyki w usługach lub towarach
reklamowanych. Jesteśmy tak omamiani i naiwnie kupujemy dane przedmioty.
Pierwsza
reklama zapoczątkowała już w starożytności. Ludzie chcąc pokazać czym się
zajmują lub pokazać swoje nazwisko, wykuwali w kamieniu napis i wystawiali
przed dom. Przez tyle wieków rozwijał się proces reklamy, aż do dziś i zapewne
będzie się rozwijał nadal. Dziś jesteśmy już wszyscy skazani na reklamy,
gdyż chcąc nie chcąc, wszędzie się o nie
ocieramy. Mamy ich natłok w telewizji, w radiu, we wszystkich gazetach, w internecie,
aż do obrzydzenia. Chcąc się od nich uwolnić musielibyśmy sie odizolować od społeczeństwa, zabunkrować gdzieś w lesie bez radia aby nic do nas nie docierało. Tylko kto tak potrafi żyć.
Reklamodawcy wykorzystują wszystkie chwyty jakie są możliwe aby dotrzeć do klienta. Wykorzystują gwiazdy telewizji, ich samochody, muzykę i kolorystykę. Wszystko po to, aby każdemu widzowi utkwiło cokolwiek w obojetnie jaki sposób, słuchowo lub wzrokowo. Zawsze zapamietamy przynajmniej reklamowaną markę, reszta jest już na drugim miejscu.
Krzysztof Turol
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.