Reklama polityczna na plakatach i billboardach
Stosunkowo
tanim, wygodnym i efektywnym środek przekazu wizualnego jest plakat. Pojawienie
się na ulicach plakatów zazwyczaj sygnalizuje początek kampanii reklamowej.
Dobry plakat
wyborczy powinien być czytelny, komunikatywny i estetyczny. Nie należy
przesadzać z ilością elementów zamieszczanych na plakacie, gdyż nadmiernie wzbogacony
afisz może nawet zaszkodzić wizerunkowi kandydata niż mu pomóc.
Plakat
wyborczy powinien zawierać tylko trzy podstawowe elementy:
- wizerunek
kandydata
- hasło wyborcze, slogan
- logo partii, ugrupowania
- hasło wyborcze, slogan
- logo partii, ugrupowania
Bardzo
istotnym w projektowaniu plakatu jest dobór zdjęcia, które pojawi się na nim.
Kandydat powinien być na nim uśmiechnięty, budzić sympatie i zaufanie.
Jednocześnie przy doborze środków wizualnych należy unikać aluzji do wieku i
majętności.

Jednak jest to mechanizm, który sam się napędza i kontrola w tym przypadku jest praktycznie niemożliwa. Im więcej billboardów konkurencji, tym więcej powinno być naszych, co w konsekwencji może doprowadzić do przesytu u wyborców i do znudzenia oraz zobojętnienia wobec przekazów kampanijnych. To w konsekwencji może doprowadzić do tego, że ludzie takiego kandydata nie będą chcieli ani słuchać, ani oglądać, a co dopiero wybrać.
W przypadku plakatów politycznych mamy do czynienia z dwoma ich rodzajami: tematycznymi i personalnymi . Plakat tematyczny ma za zadanie przedstawienie, zaprezentowanie określonych kwestii i problemów. Personalny, jak wskazuje nazwa zapoznaje z kandydatem, jego hasłem i znakiem graficznym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz