Maskotka reklamowa. Ten
temat chciałam poruszyć w moim wpisie. Bardzo wielu reklamodawców
stwarza postać, taką z którą by kojarzono ich produkt.
Najbardziej rozpoznawalną maskotką jest Mały głód, występujący
w reklamie serków Danio. Firma Danone stworzyła tę postać, po
to, by pokazać, że jogurty Danio są w stanie pokonać choćby
najmniejsze burczenie w naszym brzuchu.
Mały głód stał się
ikoną – żółty stworek, w zielonym T-shircie z napisem „ mały
głód”. W reklamach chodzi sobie po ulicy, dopada ludzi w sklepie,
samochodzie, podczas oglądania filmu. Ale zawsze wtedy w pogotowiu
jest serek Danio, który skutecznie go zwalcza. Mogłoby się
wydawać, że Mały głód jest zły, ale wszyscy tak naprawdę go
pokochali i nikt nie wyobraża sobie reklamy jogurtów Danio bez tej
postaci. Dlatego reklamodawcy postanowili jeszcze bardziej zwiększyć
sprzedaż tego produktu i do serków dodali gadżet - właśnie w
postaci Małego głoda. A to jako breloczek, a to jako magnes na
lodówkę. A każdy chciałby mieć taka maskotkę z reklamy w swoim
domu.
źródło: www.a.pl/produkt-37616/Danone-Danio-Serek-waniliowy-240g-Maly-glod
Innym przykładem są
Serce i Rozum z reklamy tp. W ich przypadku również nie wyobrażamy
sobie tej reklamy bez nich. Dlatego kiedy tp połączyła się z
Orange, Serce i Rozum musieli obowiązkowo się przeprowadzić.
Ich perypetie stały się
dla nas codziennością. Raz występują na scenie z hitem Fun Pack,
innym razem maja zamiar oglądać telewizję przez trzy miesiące,
więc przygotowują się na wszystkie świętą jakie w tym czasie
będziemy obchodzić. Przyzwyczailiśmy się do tego, że Serce jest
lekkoduchem, a Rozum jest rozważny.
Tp doskonale wykorzystało
popularność tych dwóch postaci. Wie, że maskotki są uwielbiane,
dlatego bardzo często są dostępne w pakiecie telekomunikacji.
źródło: www.zapiskibrandmanagera.bloog.pl/id,328719824,title,Serce-i-Rozum-nadal-bawia-a-TP-SA-uruchamia-masowa-produkcje-maskotek,index.html?ticaid=6e75b
Ale te dwa przykłady to
nie wszystko. Każdy reklamodawca wie, że gadżet zwiększa
atrakcyjność produktu. Zwłaszcza, kiedy jest dostępny gratis, a
nie za jedyne 9,99 zł. I niekoniecznie musi to być maskotka. Może
to być kubek z Quickim z Nesquika, magnesy z Danonkiem z serków dla
dzieci, czy kapsle w Cheetosach.
źródło: www.sprzedajemy.pl/danonki-magnesy-literki-cyferki-i-inne,294934
źródło: www.tik-tak.pl/a.326.Czekoladowy_NESQUIK_teraz_z_bidonem_.html
Świadomość tego, że
możemy zebrać komplet, że możemy mieć limitowaną edycję
gadżetów, sprawia, że chętniej sięgamy po taki produkt, niż ten
bez niczego. Nie ma znaczenia wtedy cena czy jakość produktu. Liczy
się to, że możemy dostać coś za darmo, w pakiecie. Reklamodawcy
bardzo dobrze o tym wiedzą i to wykorzystują . A my wpadamy w ich
gadżetową pułapkę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.