W dobie dzisiejszej pogoni za
pieniądzem, człowiek stara zrobić się wszystko byle, być w stanie złapać jak
najwięcej kasy.
Eksploatowanie reklam wydaje
nam się czasami skończone, ograniczone w swoim sposobie.
Jednak pomysłowość i
kreatywność ludzi związanych z kampanią reklamową oraz Public Relations jest
zaskakująco długa i bardzo pomysłowa.
Co raz modniejsze staje się
wykorzystywanie ciała ludzkiego, jako miejsce na reklamę. W czasach, gdy
jednostka jest bardziej opłacalna i mocniej opiniotwórcza to właśnie ona jest
owym łakomym kąskiem dla sponsorów.
Można wyróżnić kilka głównych
sposobów eksploatowania człowieka, jako żywej powierzchni reklamowej.
sportfan.pl |
1) Tatuaże zmywalne.
Wielkie gale bokserskie oraz
Konfrontacje Sztuk Walki przyciągają przed telewizję ogromną rzeszę kibiców i
fanów wszelkich rodzajów walk.
Sportowcy, których nazwiska są znane i dobrze
kojarzone w świecie, często użyczają swojego ciała do promocji różnego rodzaju
produktów. Trzeba przyznać, że ogromne plecy bądź klatka piersiowa zawodników
są idealnym miejscem do umieszczania tego typu reklam. Z początku to, co
rodziło zdziwienie i zaskoczenie, przerodziło się w normalny biznes istniejący
w obecnym świecie.
sadeczanin.pl |
Oczywiście, dobrze by było,
żeby "nasz" zawodnik wygrał, ale samo zaistnienie na scenie już się
liczy.
2) Opaski, bransoletki, buty.
Nie od dziś wiadomo, że
najpopularniejszym sportem na świecie jest piłka nożna.
Dlatego dziwne by było,
gdyby reklama tam nie dotarła. Ba!, Ona tam musi wyznaczać nowy kurs, nadawać
nowe brzmienie. Piłkarze to żywa maszynka do zarabiania pieniędzy. Nie chodzi
już nawet o oficjalne reklamy, spoty i
wywiady.
as.com / OPASKA |
Mam na myśli sam ubiór piłkarza podczas meczu. Mimo narzuconego stroju
przez drużynę, firmy typu "Nike" i "Adidas" sprytnie
wynalazły nowe miejsca i sposoby zareklamowania się.
Tak na przykład opaski na
głowie piłkarzy nigdy nie są przypadkowe. Piłkarz ma najczęściej zapisane w
kontrakcie, że musi w miarę możliwości odsłaniać zakrytą podczas biegu część
garderoby.
footballblog.pl / BUTY |
Buty bardzo często są
tworzone idealnie dla konkretnych piłkarzy. Messi ma swój rodzaj butów, które
reklamuje, a Ronaldo stworzone dla siebie, konkurencyjnej firmy obuwie.
widelec.org / BRANSOLETA |
Samo pojawienie się zawodnika
na murawie powoduje radość sponsorów, a jeśli jeszcze zawodnik będzie leżał, a
but będzie w przybliżeniu, to czysta radość dla właścicieli owych marek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.