Reklama społeczna ma na celu wywołanie zmian społecznie pożądanych. W tym przypadku fundacja VIVA! i IQ Marketing zwracają uwagę na polskich hodowców, którzy od lat znęcają się nad ponad 18-ma milionami kur niosek nie zapewniając im odpowiednich warunków życia. Hodowane są w ciasnych klatkach, często mniejszych niż kartka A4. Wiele z nich ma połamane skrzydła i przycięty dziób. Polska to jedyny kraj, który stale przesuwa wprowadzenie unijnej dyrektywy wobec powiększenia klatek, w których żyją nioski.
Michał Piróg pytając, czy „czujesz dumę?” odnosi się do wartości dumy narodowej i tolerancji, tym samym zwracając uwagę na brutalne traktowanie kur niosek. Akcja miała (i nadal ma) zachęcać ludzi do unikania kupowania jajek oznaczonych symbolem 3 – pochodzących z chowu przemysłowego, który stał się powodem akcji. Spot był emitowany w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie i Trójmieście. Jest też dostępny w Internecie.
Moim zdaniem kampanie tego rodzaju są dobrym sposobem by zwrócić uwagę na problemy ówczesnego świata, bez względu czy dotyczy ona ludzi, przyrody czy zwierząt. Wyjątkiem są kampanie z przesadzonym powodem ich emisji, niemające racjonalnego uzasadnienia. A co Wy sądzicie o wyżej przedstawionej kampanii?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz