Jesteśmy przyzwyczajeni do festiwali i gali podczas których przyznaje się nagrody dla najlepszych filmów. Jest kilka takich na które czekamy z wielka niecierpliwością. Mało kto jednak wie, że także reklamy maja swoje festiwale. Jednym z nich jest gala rozdania Złotych Lwów w Cannes czyli Cannes Lions.
Cannes Lions International Advertising Festival (IAF) to festiwal skierowany do ludzi z branży reklamowej. Trwa siedem dni, w trakcie których przyznawane są Złote Lwy dla najlepszych spotów reklamowych. Festiwal ma miejsce w Palais de Festivals w Cannes we Francji. W tym roku odbędzie się między 19 a 25 czerwca. Po raz pierwszy festiwal ten odbył się w 1954 roku w Wenecji, wzięło w nim udział 187 filmów z 14 krajów. Kolejny festiwal miał miejsce w Monte Carlo, a następny w 1956 roku już w Cannes. Później Cannes i Wenecja były traktowane wymiennie. Filmy zgłaszane do festiwalu sprowadzały się do dwóch kategorii: telewizji i kina. Były oceniane pod względem technicznym. W 1967 roku dwie wcześniej wspomniane kategorie czyli telewizja i kino zostały podzielone na dwie inne: produkt lub usługę.


statuetki podczas Cannes Lions 2008.
1. Złoty lew dla reklamy czekolady Cadbury "Gorilla"
2. Złoty Lew dla reklamy Sony Bravia Play-Doh
1.
3. Złoty Lew dla reklamy Schweppes "Burst"
Źródła informacji:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz