sobota, 3 maja 2014

Reklama dla kobiet vs reklama dla mężczyzn

Jednym z czynników, który umożliwia osiągnięcie sukcesu reklamie jest dobrze wykonane targetowanie odbiorcy. Określenie docelowej grupy odbiorczej jest niezwykle istotne. Jednym z najbardziej oczywistych podziałów jest podział na płeć. W ostatnich czasach praktycznie wszystko można podzielić na „męskie” i „żeńskie”. Doskonale wiedzą o tym reklamodawcy, którzy bazując głównie na stereotypach dotyczące płci, próbują zaskarbić sobie ich sympatię.



Kobieta jako istota wrażliwa i delikatna tak musi być traktowana. W reklamach produktów dla kobiet najczęściej mamy do czynienia z łagodnością. Wszystko jest stonowane, muzyka najczęściej jest delikatna, a reklamowany produkt czy usługa mają za zadanie spełnić wszystkie wymagania i pomóc w największych, kobiecych problemach. Zupełnie inaczej jest w reklamach kierowanych do mężczyzn. W takich reklamówkach musi się coś dziać, gdyż mężczyzna według stereotypów jest bardzo aktywny. Stereotypowy macho potrzebuje najlepszej maszynki i wody do golenia, aby jeszcze bardziej uwydatnić swoją męskość. Wszystkie te cechy w prześmiewczy sposób przedstawia poniższy film:



Reklama wydaje się być mocno przerysowana, ale po głębszej analizie okazuje się, że niekoniecznie. Według reklamodawców, na ból brzucha, głowy, wzdęcia czy nerwice chorują praktycznie tylko kobiety. Mężczyznom zostaje jedynie łysienie i impotencja, bo trudno, aby te środki były reklamowane przez kobiety. To również ma swoje źródło w stereotypach. Według przekonań to kobiety masowo wykupują wszelkie możliwe leki, gdyż ich natura wymaga, aby były przygotowane na każdą ewentualność. A mężczyźni, w wypadku choroby polegają właśnie na kobietach.

źródło: repostuj.pl

Jednak w ostatnim czasie coraz częściej mamy do czynienia z zamianą ról. Utarło się, że to mężczyźni są ekspertami w sprawach technicznych i motoryzacyjnych. Dlatego kobiety reklamujące oleje silnikowe są sporym zaskoczeniem.



Jak się okazuje, stereotypy są wszędzie, również w reklamie. Dopóki, reklamowane produkty będą się sprzedawać, dopóty nie ma co liczyć na zmianę tej sytuacji. A podsumowaniem tego wpisu niech będzie bardzo popularna reklama piwa.




Brak komentarzy: