
- Informacja jest przekazywana jedynie w Internecie
- Przekaz rozpowszechnia się w postępie geometrycznym
- Przez swoją formę zachęca użytkowników do przesyłania zawartości (ostatecznie samego linka)
- Przyjmuje najczęściej formę obrazu, filmu, gry interaktywnej, czasem oprogramowania freeware, gadżetów sieciowych
- Gratyfikacją dla użytkownika jest korzystanie z danej formy wirusa – zabawnego klipu, ciekawej gry , użytecznego programu czy ozdobnej e-kartki urodzinowej
- Przysłany przez znajomych wzmaga koncentrację na treści przekazu, a przez to na zapamiętanie marki
- Jest obecny w istniejących już sieciach społecznych
- Istotnie wpływa na świadomość, wizerunek i rozpoznawalność marki.
Akcje promocyjne i konkursy to trzecia najskuteczniejsza forma współczesnego marketing wirusowego. Stanowią one odpowiedź na potrzeby klientów, którzy korzystają z Sieci podczas wyszukiwania różnego rodzaju promocji, wyprzedaży czy rabatów. Marketing wirusowy może być za to śmiało wykorzystywany przez nowoczesne media do autopromocji. Standardem jest, że w blogach czy wortalach pojawiają się linki typu albo Dodaj do Facebooka / Twittera / Delicious. W ten sposób szansę na zapoznanie się z treścią ma znacznie większa grupa ludzi, nie tylko stałych czytelników.

Zalety viral marketing:
- Niski koszt dotarcia
- Skupienie uwagi odbiorcy na przekazie
- Komunikacja z klientem – użytkownik ma szansę skomentować, przedstawić opinie
- Forma przekazu niezależna od wymogów TV czy prasowych, omijanie cenzury
- Rozszerzona wersja reklamy (np. seria, dłuższy czas , dodatkowe elementy, gadżety) zwiększa zasięg oddziaływania, a przez to marka wzmacnia swoją pozycję
- O danej marce mogą się dowiedzieć jednostki, które dotąd nie miały takich możliwości, a okażą się potencjalnym rynkiem zbytu
- Informacja o marce może w krótkim tempie obiec cały świa
- Niemal niemożliwa jest kontrola przepływu przekazu
- Trudno testować kampanię marketingową
- Raz wypuszczony wirus żyje własnym życiem
- Reklama może zostać umieszczona w niekorzystnym kontekście, w witrynie sprzecznej z naszymi zamierzeniami
- Środowisko internetowe jest intensywnie opiniotwórcze, może znacznie wzmocnić nie tylko pozytywną reklamę, ale nasilić krytykę, szerzyć pogłoski szkodzące marce.
O czym więc pamiętać tworząc kampanie:
- Niech reklamy śmieszą, bawią i wywołują zainteresowanie. Niezależnie od tego, w którym kierunku podążysz, pamiętaj, aby były one proste i sprawiały, że ludzie będą o nich rozmawiać.
- Subtelnie połącz reklamę z marką, niech zapada w pamięć.
- Uczyń gadżet istotnym dla swojej grupy docelowej, tak aby różne osoby czuły potrzebę obejrzenia go i podzielenia się nim ze znajomymi.Uczyń reklamę prostą w obsłudze i dystrybucji.
- Jeżeli wybierzesz wariant z gadżetem dostępnym za pośrednictwem strony internetowej, wykorzystaj do tego celu swój serwis. Nie przesadzaj. Nie sprawiaj, aby po obejrzeniu reklamy ludzie czuli się wykorzystani.
- Bądź kreatywny i nie lekceważ inteligencji odbiorców.Wybierz właściwych partnerów, którzy pomogą ci w dystrybucji reklamy. Załóż rozsądny budżet, który jesteś w stanie poświęcić na te działania.
- Upewnij się, że twoja kampania została dokładnie sprawdzona i przetestowana przed wypuszczeniem do sieci. Poproś znajomych o pomoc w testach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz