Product placement nie jest standardową reklamą emitowaną w określonym czasie antenowym. Nie zachęca nas do kupna w sposób otwarty i oczywisty. Ten rodzaj techniki marketingowej ma działać na naszą podświadomość. Produkt, na który mamy zwrócić uwagę stoi gdzieś w mieszkaniu bohaterów, jest przez nich używany albo stanowi temat rozmów. Bardzo dobrze widać to na przykładzie polskich seriali telewizyjnych.

Powyższy obrazek najlepiej odzwierciedla to, co dzieje się na ekranach naszych telewizorów. W serialu Pierwsza miłość, emitowanym przez telewizję Polsat, bohaterowie nieustannie "polecają" nam nowe produkty. Kinga używa przy gotowaniu "Kucharka", Paweł w pracy podjada M&M'sy.. Co więcej, dzięki naszym ulubionym aktorom mozemy nie tylko oglądać towary. Specjalnie dla nas dokładnie opisują proponowane usługi ! Czego chcieć więcej...
http://www.youtube.com/watch?v=juHnDwU0ZEg&playnext=1&list=PL6B8325F3DC69AEF7
Product placement na stałe zagościł również w serialu Na Wspólnej emitowany przez kolejną komercyjną stację TVN. Reklama nie ogranicza się tu do pozornie przypadkowych ujęć towarów. W tym przypadku poświęcono mu dużą część programu. Bohaterowie dokładnie opisują nam usługi TPSA.
http://www.youtube.com/watch?v=1SY9na4QY2w&feature=related
Głównym celem stacji komercyjnych jest zarobek. Inaczej ma się to w przypadku mediów publicznych. Powinny one spełniać misję- edukować, informować, wychowywać. Nasuwa to myśl, że product placement ich nie dotyczy. Nic bardziej mylnego. Telewizja polska nie pozostaje dłużna Polsatowi i TVN. Najlepszym przykładem jest serial Klan. Coraz częściej widzimy jakie ciastka lubi ciocia Stasia, jakich przypraw używa Rysiek. Co więcej, w jednym z odcinków młoda aktorka urządza nam lekcję gotowania z użyciem "Winiary"
http://www.dailymotion.pl/video/x7vrex_product-placement-klan-winiary-kurc_fun
Product placement jest już stałym elementem fabuły seriali. Niedługo osobą decydującą o losach bohaterów, rozgrywających sie wydarzeniach nie będzie scenarzysta, czy producent tylko reklamodawca. Odebrano nam możliwość przewidywania momentu, w którym pojawią się spoty. Reklama na dobre wtargnęła do programów telewizyjnych i nie da się przed nią uciec..
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz