Stworzenie
reklamy adresowanej do nastolatków to ogromne wyzwanie. Przede
wszystkim z powodu podatności na to, co modne i popularne w danym
momencie, z powodu braku jakiejkolwiek lojalności wobec marki (za
wyjątek można uznać marki ponadczasowe, takie jak Reebok, Nike czy
Puma). Wśród nastolatków dominującym zjawiskiem jest niestałość,
zmienność gustów, które w gruncie rzeczy dopiero się kształtują.
Z konieczności towarzyszy temu dynamiczna i ekspansywna reklama.
Niestety, wymagania młodych ludzi rosną bardzo szybko i trudno
przewidzieć ich zachowania rynkowe. I o ile zdobycie ich uwagi
odpowiednim spotem czy hasłem nie jest przesadnie trudne, utrzymanie
zainteresowania wymaga ogromnego wysiłku i nieustannej komunikacji.
Jedna
z podstawowych zasad reklamy głosi, że konsumenci zapamiętają
przekaz, jeśli zobaczą go przynajmniej sześć razy. W przypadku
małoletniej grupy docelowej nie do końca się to sprawdza, gdyż
młodzież kojarzy produkt intensywnie reklamowany z masowością, a
więc miernością i brakiem oryginalności. Dlatego ważna jest
odpowiednia częstotliwość, stosowanie działań promujących markę
w sposób mniej nachalny.
W
kampanii reklamowej kierowanej do nastolatków ważnym medium jest
radio. W życiu młodego człowieka muzyka odgrywa istotną rolę, a
słuchając jej w ulubionej stacji wysłucha także spotu
reklamowego. Bardzo ważny jest także Internet. Można powiedzieć,
że nawet najważniejszy. Dlatego jeśli marka nie istnieje w nowych
mediach, w świadomości nastolatka nie istnieje w ogóle.
Młodzi
ludzie potrzebują przede wszystkim akceptacji. Poszukują
przyjaciół, pierwszych miłości, celów życiowych. To naprawdę
wdzięczna grupa docelowa, ponieważ chętnie kupuje często ogromne
ilości produktów, szczególnie odzieży. Najważniejsze to
wiedzieć, jak do niej dotrzeć.
dzięki za wpis
OdpowiedzUsuńReklamy displayowe wyświetlane są zarówno w dużych serwisach i popularnych witrynach, jak i na małych, mniej znanych stronach czy blogach. Polecam zajrzeć na http://adnext.pl/onas/baza-wiedzy/reklama-display/ - tam znajdziesz więcej informacji na ten temat.
OdpowiedzUsuń