Piłka nożna jest prawdopodobnie najbardziej popularnym sportem na świecie. Nie ma dnia, aby nie pojawiały się wiadomości ze świata futbolu. Na co dzień jesteśmy świadkami wielu emocjonujących meczów, które trzymają w napięciu do ostatniego gwizdka sędziego. Jest jednak pewien nieodłączny element piłki nożnej. Jaki? Oczywiście, że piwo.
Dla producentów piwa nie ma lepszej reklamy niż angażowanie się w piłkę nożną, która ma ogromne rzesze fanów. Najlepszym przykładem będzie sytuacja jaka panuje w Portugalii, gdzie tytularnym sponsorem ligi jest browar Sagres. Dzięki wspieraniu portugalskiej piłki, Sagres stało się najbardziej popularnym piwem w kraju, a zyski z jego sprzedaży z roku na rok poprawiają się. Jest to kapitalny sposób na reklamę, gdyż dla fanów piłki nożnej wspieranie rodzimej piłki oraz reprezentacji jest niezwykle ważne i znajduje uznanie w postaci lepszej sprzedaży piwa. Oto jedna z reklam piwa Sagres promującej zarazem ligę portugalską w piłce nożnej.
W końcu niejednokrotnie, gdy chcemy porozmawiać z drugą osobą o piłce trzeba napić się piwa. W Europie dozwolone jest picie piwa podczas meczów piłkarskich co pozwala generować jeszcze większe zyski. Takie decyzje nie tylko pomagają zwiększać przychody, ale jednocześnie są najlepszą promocją i reklamą dla danego producenta piwa. Z doświadczenia wiem jak dużo piwa sprzedaje się podczas wydarzeń sportowych, dlatego można zaryzykować stwierdzenia, że piwo żyje z piłką nożną w symbiozie. Świat piłki potrzebuje pieniędzy ze sponsoringu i reklam zaś browary szukają potencjalnych kupców na swój produkt. Kolejny raz posłużę się reklamą piwa Sagres, które utrwala powyższe moje wnioski, że piwo doskonale komponuje się z oglądaniem wydarzeń sportowych.
Tradycyjnie już wypada również wspomnieć o znanych osobach, które przez udział w reklamie mogą pomóc zwiększyć popularność i sprzedaż danego towaru. W tym przypadku chodzi o piwo, gdyż w ich reklamach bardzo często występują znane i rozpoznawalne osoby. W jednej z takich reklam wystąpił kapitalny niegdyś piłkarz Luis Figo.
W Polsce natomiast organizowane są akcje promocyjne, które najczęściej wspiera Warka. Zabawa polega na zebraniu jak największej ilości kapsli z butelek po piwie, które zbiera się dla danego klubu piłkarskiego. Ostatnia taka edycja miała miejsce w 2008 roku, gdy na Śląsku główną nagrodę dla klubu wywalczyli kibice Odry Wodzisław, dzięki czemu Warka przekazała aż 100 tysięcy nagrody. Wówczas w regionie w prawie każdym sklepie brakowało piwa Warka, dlatego śmiało można powiedzieć, że akcja zachęcająca i promująca piwo osiągnęła lepszy efekt niż wszyscy się spodziewali. Uważam, że w świecie sportu nie ma skuteczniejszej reklamy od piwa, które idealnie współgra m.in. z piłką nożną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.