Pages

piątek, 28 marca 2014

"Color Sells...and the 'Right' Colors Sell Better!"

Dla sprzedawców zakupy to sztuka perswazji. Chociaż istnieje wiele przeróżnych czynników, które wpływają na to co kupują konsumenci to jedną z największych ról odgrywają bodźce wzrokowe, a dokładniej kolor. Podczas wprowadzania do obrotu nowych produktów producenci doskonale wiedzą, że barwa ma duże znaczenie podczas wyboru danego towaru przez konsumenta.
Uważa się, ze kolor zwiększa popularność danej marki o 80 % co wiąże się bezpośrednio z zaufaniem konsumentów. Jest on jedną z najbardziej zaawansowanych metod projektowania.
Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się nad tym dlaczego Facebook jest niebieski? Według gazety The New Yorker, powód jest prosty: To dlatego, że Mark Zuckerberg jest daltonistą, czyli nie rozróżnia barwy czerwonej i zielonej. Oznacza to, że niebieski to kolo, który Mark widzi najlepiej. Sam tłumaczy to następująco: "Niebieski kolor jest dla mnie najbogatszą barwą. Widzę wszystkie jego odcienie."


http://www.codingforart.com/color-palettes/

Należy pamiętać jednak, że barwy, które "działają" w Ameryce Północnej czasem różnią się od tych, które "działają" np w Indiach.

Badania prowadzone przez Shun Yin Lam, June Campbell i Color Marketing Group wykazały, że:
1% kupujących kieruje się dźwiękiem  lub zapachem
6% kieruje się teksturą
93% wyglądem

85% klientów uważa, ze podstawowym powodem dlaczego kupują dany produkt jest kolor.

Badania te obejmowały również charakterystykę poszczególnych kolorów i sposób ich wykorzystywania, przykładowo:

ŻÓŁTY - optymistyczny, młodzieńczy, często wykorzystywany do zwrócenia uwagi na witryny sklepowe

CZERWONY - powoduje szybsze bicie serca, wykorzystywany przy wyprzedażach 

NIEBIESKI - stwarza poczucie zaufania i bezpieczeństwa, wykorzystywany w bankach i biznesie 

ZIELONY - związany z majątkiem, posiadaniem, wykorzystywany do relaksu w sklepach

POMARAŃCZOWY - agresywny, wzywa do działania, wykorzystywany do napisów typu subscribe albo buy 

RÓŻOWY - romantyczny, kobiecy, używany w produktach dla kobiet i młodych dziewczyn

CZARNY - elegancki, mocny, wykorzystywany przy produktach luksusowych 

PURPUROWY - wykorzystywany często przy kosmetykach, szczególnie przy produktach anti - aging 

Kolory mają też zdolności do przyciągania określonego typu konsumentów:
1. Czerwono-pomarańczowy, czarny, ciemnoniebieski - przyciągają impulsywnych klientów, szczególnie w fast foodach, centrach handlowych z ubraniami, wyprzedażach 
2. granatowy, niebiesko-zielony - przyciągają bardziej zamożnych klientów, szczególnie w bankach i dużych sklepach towarowych
3. Różowy, błękitny, różany - przyciągają tradycyjnych nabywców, szczególnie w sklepach z ubraniami

Kolor jest formą komunikacji niewerbalnej i ważną częścią naszego codziennego życia. Bazowe kolory wywołują emocje, które były hodowane od urodzenia i różnią się w zależności od wieku, lokalizacji geograficznej i płci (np. niebieski dla chłopców, różowy dla dziewczynek). Kolor wpływa na nasze nastroje i uczucia, a badania sugerują, że ma on wpływ fizyczny, jak również, oddziaływanie na hormony, które kontrolują nasze emocje. Zastosowanie teorii koloru jest jednym z najbardziej zaawansowanych metod tworzenia oddziaływania na klientów.  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.