Nike - amerykańska firma, jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. Bardzo korzystną umowę z Manchesterem United parafowano w 2002. roku (wcześniej głównym sponsorem sportowym było Umbro). Umowa jest bardzo korzystna, dlatego że Nike współpracuje z jednym z najbardziej znanych klubów piłkarskich na świecie. Logo Nike widnieje na strojach meczowych, treningowych. W reklamie towarzyszymy parze ludzi, biegnącej przez miasto i rywalizującej ze sobą. Robią sobie złośliwe żarty, a liczy się tylko to, kto pierwszy ukończy ten wyścig. Nie ma mowy o jakiejkolwiek kulturze czy szacunku. Mężczyzny raczej też nie można nazwać dżentelmenem, kiedy wylewa butelkę wody na twarz kobiety. Ona za wszelką cenę nie chce być mu dłużna i rewanżuje się na swoje sposoby. Cała zabawa kończy się humorystycznym akcentem. Przejeżdża klubowy autobus, nie zostawiając suchej nitki na parze bohaterów. Finałowe motto: Ciesz się pogodą rozluźnia atmosferę. Ma na celu pokazanie tego, jak dobrą i wesołą zabawę zapewnia sprzęt Nike.
Betfair jest internetowym bukmacherem. Reklamówka z udziałem piłkarzy miała na celu poinformować o możliwości wygodnego, łatwego typowania wyniku zakładu w trakcie jego rozgrywania. Bieżące wydarzenia na boisku/korcie/torze wpływają na zmiany kursów (szans wygrania każdego zawodnika). Jednak kluczem tej reklamy jest dostępność grania, bowiem Betfair zadomowił się w urządzeniach przenośnych, np. telefon komórkowy. Akcja reklamy rozgrywa się w kręgielni. Oglądamy pojedynek kilku piłkarzy United i Chrisa, zawodnika pewnego siebie, lecz nikomu nieznanego. Atmosfera typowa - wesoło, wszyscy uśmiechnięci i zadowoleni, każdy dobrze się bawi. W trakcie zawodów widzimy zmiany kursów i kibiców zmieniających swoje typy. Sympatyczna reklama, wywołująca pozytywne reakcje i poprawę humoru.

Podsumowując, taka współpraca przynosi korzyści dla dwóch stron. Klub zyskuje przede wszystkim finansowo (tak jak wspominałem, w grę wchodzą zawsze miliony funtów), choć także promocyjnie a sponsor inwestuje w swoją popularność i zyskuje sympatię kibiców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.