FORMA PIERWSZA: DEMONSTRACJA DZIAŁANIA
Opiera się przede wszystkim na przedstawianiu nowych, z założenia rewelacyjnych cech produkty oraz pokazywaniu w czym dany produkt jest lepszy od konkurencyjnego. Nie rzadko prowadzi to do zestawianiu obu produktów, z korzyścią dla jednego z nich, rzecz jasna. Przy trzymaniu się właśnie takiej formy warto mieć na uwadze, że nie należy tego robić "z imienia i nazwiska". Żeby uniknąć problemów prawnych, ale i zarzutów o niewiarygodność demonstracji zastępuje się nazwę produktu hasłem np. zwykły proszek.Przykładem dobitnego konkurowania mogą być markety z elektroniką "Media Mark" oraz "EURO RTV AGD". Sprawa dotyczyła kilkuletniej "wojny na paragony", gdzie markety prześcigały się w pokazywaniu korzystnych dla siebie różnic cenowych. Przykład: Media Markt i jego 300 zł przewagi za ten sam telewizor.
Technika demonstracja bardzo często objawia się też stosowaniem "testu na zniszczenie", czyli produkt poddawany jest ekstremalnym warunkom by sprawdzić jego ostateczne rezultaty. Głównym celem, ale i problemem tego typu reklam jest sprawienie, żeby wyróżniły się czymś wyjątkowym na tle innych. Udało się to na przykład reklamie płynu do naczyń "Pur" z jego słynnym: 1 grosz= 15 talerzy.
http://www.dailymotion.pl/video/x4na56_pur-jedna-kropla-boyena-dykiel-2008_shortfilms
http://demotywatory.pl/509047/Grosika-bede-dluzna
FORMA DRUGA: "KAWAŁEK ŻYCIA"
Schemat tych reklam to: "kłopoty-rozwiązanie-zadowolenie". Technika ta polega na zademonstrowaniu nam scenki z życia przeciętnego polaka, gdzie spotyka go jakiś dylemat (np.plama na spodniach) i szuka on rozwiązania dla swojego problemu. Wtedy właśnie pojawia się wybawiciel (w tym przypadku wywabiacz) i na jego twarzy znów pojawia się uśmiech. Podobnie było miedzy innymi w reklamie proszku "Bonux" z Wiktorem Zborowskim (sprzed 3 lat) Warto dodać, że w przypadku takich reklam nie trudno o "przedobrzenie". Zbyt dużo entuzjazmu sprawi, że reklama będzie mało naturalna, a ostatecznie nie przyniesie pożądanej reakcji
odbiorców.
FORMA TRZECIA: REKOMENDACJA
Co do "przeciętnego użytkownika" to jest on chodzącą reklamą tego, że pokazywany produkt jest dla "normalnych" ludzi. Zwyczajność osoby w reklamie potwierdza, że jest to produkt skierowany do każdego przed telewizorem. Do wszystkich chcących mieć produkt praktyczny, po prostu skuteczny w użytkowaniu. Potwierdzają to reklamy podpasek i Tampaxów. Wyglądają one na występy amatorów, co jest ich atutem.
Przykładem może być reklama podpasek "Always". Dodatkowo wzbogacona w ciągle powtarzany zwrot: "Tip-top, tip-top". Równie denerwujący, jak wpadający w uchu, nawet mimowolnie.
http://www.youtube.com/watch?v=Vqj7jR7n3lk
Producent reklamówek odgrywa istotną rolę w branży opakowań, dostarczając szeroki asortyment produktów służących nie tylko do praktycznego przenoszenia zakupów, ale również jako efektywne narzędzie promocyjne. Współpraca z doświadczonym producentem pozwala na stworzenie wysokiej jakości reklamówek, które będą odpowiadały na potrzeby konkretnego biznesu, zapewniając jednocześnie skuteczne wsparcie dla działań marketingowych i wzmacnianie pozytywnego wizerunku marki.
OdpowiedzUsuń