
Co powiecie na temat kobiet w reklamie? Specjaliści sądzą, że są pokazywane w niekorzystnym świetle. na ubiegłorocznej Konferencji Elżbieta Radziszewska pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania stwierdziła, że kobiety są pokazywane w reklamach w gorszym świetle niż mężczyźni. To fakt - albo mamy do czynienia z kurą domową z prawdziwego zdarzenia, albo prawdziwa top model;)
Oba wizerunki są bardzo stereotypowe. Pierwszy to kobieta piękna, młoda, atrakcyjna – słowem – modelka. Często w reklamie częściowo roznegliżowana. Przyciąga to uwagę mężczyzn w reklamach np. samochodów, a uwagę kobiet przy reklamowaniu kosmetyków. Zachęca to panie przed telewizorami do dbania o swój wygląd a przy tym inwestowania w najlepszej klasy kosmetyki.
Z drugiej strony ukazuje się osoba płci żeńskiej , która rządzi w domu. Ułożona matka i żona. To onapodejmuje decyzje, co najważniejsze - robi zakupy. Domeną ich działalności są dzieci, rodzina, dom. Działają zgodnie z tradycyjnym podziałem kobiet i mężczyzn. Kobiety gotują, sprzątają a przy tym najlepiej pokazać osobę młodą, ładną i zadowoloną z życia.
Z drugiej strony – co byłoby ciekawego w reklamie ze sprzątającym mężczyzną lub tatą zmieniającym dziecku pieluszkę. To tak samo jakby kobieta wzięła do ręki farbę i malowała ściany w reklamie farby pokojowej albo goliła się maszynką prezentowaną obecnie dla męskiej części odbiorców. Stereotypowe podejście do pokazywania działań ludzkich w reklamach jest jakby uzasadnione. Na pewno pomaga przy dokonaniu wyboru przy zakupach właściwym osobom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.