Kobieta vs Mężczyzna
“Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy.”
Marilyn Monroe
Zakupy. Dla jednych przyjemność, dla drugich nieprzyjemny obowiązek. Stereotypowo z wizyt w sklepie najbardziej cieszą się kobiety. Mogą godzinami oglądać wystawy, porównywać ceny, przymierzać ubra
nia, kupować torebki. Dla niektórych z nich zakupy są nie tylko zwykłą czynnością, lecz sposobem na poprawę humoru, czy odstresowaniem po ciężkim dniu pracy. U mężczyzn

wygląda to trochę inaczej. Gdy są zmuszeni do kupna nowej rzeczy, szybko wbiegają do sklepu, biorą pierwszą rzecz, jaka wpadnie im w oko i biegem pędzą do kasy (często nawet nie przymierzając). Jest jednak pewien rodzaj zakupów, których nie da się wyeliminować- zakupy spożywcze.
Żabka, czy Tesco?
Od czasu do czasu każdy musi kupić bułki, masło, jajka, warzywa.. Niektórzy są zwo

-niskie ceny,
-szeroki asortyment
-promocje
-parkingi
W hipermarkecie..
Wchodząc do sklepu można odnieść wrażenie, że żaden produkt nie jest reklamowany w wyjątkowy sposób. Wszystkie towary są rozłożone na półkach, w takim samym stopniu dostępności. W rzeczywistości nie jest to jednak d końca zgodne z prawdą. Badania wykazują, że większość ludzi poświęca jedynie 12 sekund na wybór kon

kretnej marki. W dodatku aż 85% konsumentów kupuje tylko te marki, z którymi miało wcześniej doczynienia (np. kupili je przy poprzednich zakupach). Sytuacja ta zmusza producentów do konkurowania w zdobywaniu klientów i przekonywania, że o ich towar jest najlepszy. Efektami tej konkurencji są promocje, wojna cenowa, informowanie o nowych ofertach przez gazetki. Stosowany jest również merchandising.
Co to jest?
Merchandising to sposoby wpływania na zachowania konsumentów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców, a nawet zwiększeniu subiektywnej wartości towaru w oczach klienta.
Główne obowiązki merchandisera:
- Wyłożenie towaru po dostawie
- Porządkowanie na półkach
- Uzupełnienie brakujących etykiet cenowych
- Sprawdzenie jakości towarów
- Przygotowanie lub sugestia zamówienia
- Utrzymanie w czystości miejsc eksponowanych
- Przesyłanie raportów z wizyt
źródła:
- Max Sutherland, Alice K. Sylvester- "Reklama, a umysł konsumenta"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.