czwartek, 14 czerwca 2012

Reklama w prasie drukowanej


                                    Reklama w prasie drukowanej

Reklama prasowa to jedna z najpopularniejszych form promocji i przekazywania komunikatów przez przedsiębiorstwa do potencjalnych klientów. Komunikaty zamieszczane są w gazetach codziennych, tygodnikach, dwutygodnikach, miesięcznikach i kwartalnikach. Do promocji swoich produktów firmy wykorzystują  czasopisma specjalistyczne, gazety opinii i prasę ogólnym charakterze. Przy czym czasopisma specjalistyczne trafiają do wąskiej grupy odbiorców, za to najbardziej zainteresowanej produktem danego rodzaju.
                                 
                                                        Rodzaje ogłoszeń                         
W prasie możemy wyodrębnić trzy podstawowe rodzaje ogłoszeń:
Ogłoszenia ramkowe lub inaczej wymiarowe-wielkość i miejsce w którym ogłoszenie to zostaje umieszczone zależy od reklamodawcy  (nie licząc sekcji ogłoszeń drobnych)
Ogłoszenia drobne-znajdują się w specjalne wyznaczonej sekcji. Krótkie komunikaty zamieszczane w poszczególnych działach takich jak na przykład kupie, sprzedam, wynajmę.
Wkładki reklamowe-to dodatki w postaci ulotek reklamowych przedstawiających najczęściej zestawienie produktów. Ten rodzaj promocji często wykorzystywany jest przez supermarkety.
                            Negatywne i pozytywne strony ogłoszeń prasowych
Reklamy w gazetach i czasopismach jako metoda marketingowa ma swoje plusy i minusy. Do podstawowych zalet należą:
-stworzenie reklamy i umieszczenie jej w gazecie nie jest ani czasochłonne, ani tak kosztowne jak w przypadku większości innych mediów.
-reklama prasowa daje odbiorcy możliwość wielokrotnego zapoznania się z komunikatem.
-w ogłoszeniach można zamieścić dość obszerne i precyzyjne informacje.
-reklama trafia do dużych grup społecznych (ich popularność zależy od wielkości nakładu danego czasopisma)
-szybkość, czasem drobne ogłoszenie wystarczy przysłać do gazety w przeddzień wydruku.
-możliwość przedstawienia mapy co ułatwia klientom dotarcie do firmy.                           
-gazety pojawiają się często i regularnie.
Natomiast wadami reklamy prasowej są:
-spadające zainteresowanie prasą drukowaną. Dziś typowi czytelnicy coraz mniej czasu poświęcają na czytanie gazet a już zwłaszcza ogłoszeń.
-dużą sztuką jest stworzenie ogłoszenia które wybijało by się na tle innych i tym samym zwróciło uwagę czytelnika.
-żywotność gazet jest ograniczona, prasa po przeczytaniu często trafia prosto do kosza.
-zainteresowanie sekcją ogłoszeń jest stosunkowo niewielkie.
-w sąsiedztwie wielu innych reklam nasze ogłoszenie może zniknąć w tumie i w ogóle nie zostać zauważone.
-w niektórych czasopismach niska jakość druku odbiera.
                                      Jak stworzyć dobre ogłoszenie prasowe
Jeśli chcemy by nasze ogłoszenie w gazecie spotkało się z jakimkolwiek odzewem powinniśmy stosować się do kilku zasad:
-ogłoszenia powinny się wyróżniać z pośród innych.
-powinny być pisane jasnym i klarownym językiem.
-przykuwać uwagę czytelnika.
-używać logo firmy.
-zaproponować więcej niż jedną ofertę w tym samym ogłoszeniu.
-na każdym kroku podkreślać korzyści jakie płyną z twojej oferty.

Brak komentarzy: