niedziela, 3 czerwca 2012

Reklama seznowa

Każda reklama powstaje w inny sposób, nie wszystkie produkty są takie same. Istnieją także różnice w reklamowaniu uzależnione od pory roku.
Produkty sezonowe to takie produkty jak m.in:
- lody, napoje chłodzące, piwo, kostiumy kąpielowe, kremy do opalania - lato
- wyroby czekoladowe, środki na przeziębienie -zima
Okazję różnego typu takie jak:
początek roku szkolnego - wtedy widzimy więcej reklam obuwia dziecięcego, artykułów papierniczych. Przed nowym rokiem - szampany, karty świąteczne. Niektóre kampanie także mają charakter sezonowy np. ochrona lasów przed pożarami (lato), zapobieganie wypadkom drogowym, oraz nietrzeźwym kierowcom (przed różnymi świętami). Niektóre z tych działań są oczywiste, ale sobie tego nie uświadamiamy.
Popularność marek może, bardzo pomagać jeśli ludzie postrzegają coś jako popularne, oczywiste jest, że rosną szanse na to, że będą zwolennikami danego produktu, będą kupować produkt.
Dzięki reklamom, produkty osiągają popularność, produkt staje się bardziej popularny i nagle znika, ponieważ kończy się sezon.
Kiedy mamy do czynienia z produktami sezonowymi, reklamodawcy mają krótszy czas, aby stworzyć wysoką popularność produktu. Muszą pracować tak, żeby produkt wszedł na rynek skutecznie i w znacznie krótszym czasie.
Jeżeli reklama nie potrafi stworzyć dobrego wizerunku produktu w pierwszym sezonie, to w kolejnych sezonach ludzie będą go pamiętali jako nieudany.
Aby zwiększyć prawdopodobny sukces trzeba zachęcić jak największą liczbę ludzi do wypróbowania go.
Niektóre firmy skutecznie przedłużają "sezon" jednakże trzeba znaleźć taki sposób działania poza sezonem, który podtrzyma kampanie sezonowe, trzeba wpłynąć na umysły ludzi.
Przy reklamach sezonowych należy pomyśleć o zdobyciu przewagi, zacząć reklamę jako pierwszy aby zdobyć terytorium, żeby łatwiej, taniej ją utrzymać.
Co decyduje o tym, że produkt jest sezonowy? O niektórych produktach decydują właśnie działania reklamodawcy. Niektóre produkty po prostu mają tradycyjny cykl sezonowej promocji, czasami też badacze marketingowi decydują o sezonowości, produkty jednak rzadko są sezonowe.

Brak komentarzy: