sobota, 2 czerwca 2012

Posłowie Ferrero


Posłowie FeRReRo 

Pora zakończyć serię wpisów na temat produktów marki Ferrero. Czas omówić pokrótce pozostałe marki które znajdziemy z palecie produktów firmy Ferrero oraz zarysować ogólne wnioski dotyczące strategii sprzedażowej firmy. Widoczny jest sztywny podział produktów ze względu na target: matki z dziećmi(Nutella, Kinder Delice, Kinder Czekolada, Kinder Mleczna Kanapka, Kinder Pinqui), młodzi ludzie (Maxi King), pary (Rafaello, Kinder Bueno, Ferrero Rocher), indywidualiści (Kinder Bueno White, Tic-tac, Duplo). Tak sprecyzowany target jest wygodny z punku widzenia sprzedaży, ponieważ ciężko znaleźć osobę która nie odnalazła by się chociażby w jednej z grup. Częściej odbiorca jest w kilku jednocześnie. Produkty w reklamach występują jako substytuty substytut (np. alkoholu) albo atrybuty (w reklamie Nutelli przedstawiony jest obraz szczęśliwej rodziny, pomimo że nie występuje w niej ojciec). Wszystkie reklamy odwołują się do idealnego odrobine odrealnionego świata. Obsypywanie odbiorcy utopijnym luksusem okazuje się skuteczne zarówno przy założeniu dostatku w życiu odbiorcy jak i jego braku. Swobodnie można powiedzieć że reklama spełnia marzenia widzów, zaspakajają uniwersalne potrzeby, ponieważ każdy chce mieć rodzinę, chce być szczęśliwy, być w dobrym związku, być pociągający seksualnie, czy mieć zdrowe dzieci. W społeczeństwie występuje przymus posiadania tego wszystkiego. Dopiero spełnienie tego przymusu faktycznie świadczy o tym, że faktycznie się czują szczęśliwi. Istotą reklam Ferrero jest nadawanie znaczeń. Na dobrą sprawę w słowie czekolada nie ma nich czekoladowego. W każdej reklamie czekolada staje się symbolem czegoś innego. Nie razi to w oczy (sic!). Idealnie pasuje do randki gdzie staje się symbolem miłości (Rafaello). Równocześnie komponuje się z szczęśliwą rodziną gdzie, o zgrozo, jest symbolem zdrowej przekąski (Nutella). Tak samo na imprezie staje się atrybutem dobrej zabawy (Maxi King). Podobne przykłady można mnożyć oglądają te oraz inne reklamy słodyczy, jednak to nie jest tak, że czekolada jest po prostu tak pojemna znaczeniowo, ową pojemność tworzą copy writerzy konotując czekoladę z czym tylko zechcą.

Brak komentarzy: