czwartek, 3 maja 2012

Złote reklamy


W kwietniu rozstrzygnięto kolejny Polski Konkurs Reklamy organizowany przez Klub Twórców Reklamy. Grand Prix KTR otrzymała kampania Autyzm wprowadza w błąd.

Autyzm wprowadza w błąd

Chcąc zwiększyć świadomość Polaków w temacie choroby agencja PZL przeprowadziła prostą akcję z wykorzystaniem plotki. W roli głównej wystąpił aktor, Bartek Topa. W miejscach publicznych oraz w telewizji śniadaniowej wcielał się w rolę osoby z autyzmem. W mediach rozpoczęła się istna lawina plotek i domysłów, jakoby pan Topa ukrywał swoją chorobę. Gdy ujawniono prawdę była już spora publika, której właśnie przez pisma plotkarskie został przybliżony problem autyzmu. 



Życie to nie Facebook

Agencja Saatchi & Saatchi przygotowała kampanię internetową na potrzeby PCK.  Akcja obejmowała spoty przestrzegające przed przygodnymi kontaktami seksualnymi jako źródło zakażenia wirusem HIV. Polski Czerwony Krzyż w kampanii chciał zwrócić uwagę, jak łatwo właśnie przez przypadkowe kontakty seksualne można się zarazić. Skąd tytuł kampanii? Kontakty na serwisach społecznościowych są luźne i otwarte, natomiast celem akcji było przestrzeganie do nie przenoszenia charakteru tych relacji w życie, a konkretnie w sferę seksualną. 



Zabaweczka

Kampania „Zabaweczka” – Internet  w ofercie smartfonowej Plusa przygotowała agencja PZL. Nic specjalnego, gdyby nie kabaret Mumio. Ci dwaj panowie nadają charakteru reklamie, tak jak i drewniana zabaweczka, czyli telefon komórkowy. 


Natanek Batmanek – nieemitowana reklama Tesco

Wiedz, że coś się dzieje – i każdy wie o kogo chodzi. Ksiądz Natanek został „wykorzystany” w reklamie Tesco, nieemitowanej w mediach. Co tu dużo pisać? Złoto i dwa brązy w kategorii media interaktywne, srebro w kategoriach reklama filmowa i active advertising


Rozkład Jazdy McDonald’s

To przykład pomysłowej reklamy outdoorowej. Dworzec Centralny i wydawałoby się zwykły rozkład jazdy. Tylko czas oczekiwania na pociąg jakiś inny… Bo podawany w hamburgerach i innych produktach z sieci, które zdążysz zjeść nim pociąg przyjedzie. Rozkład został przygotowany przy współpracy z PKP i jest w pełni kompatybilny z elektronicznym rozkładem jazdy na dworcu. Kampanię przygotowały McDonald’s Polska i agencja DDB Warszawa. 


Magdalena Radoń

źródło: www.youtube.com



Brak komentarzy: