Co drażni Was w reklamach?
Które elementy reklamy denerwują i irytują Was najbardziej? – takie pytanie pojawiło się na profilu
Program 4 Polskiego Radia. Co dziwne, odpowiedziało na nie znacznie więcej
ludzi niż zwykle. Zazwyczaj ilość odpowiedzi zamyka się w 30 – 40 komentarzach.
Na to pytanie odpowiedziało, aż 81
osób.
Wybrałam
najciekawsze wypowiedzi internautów i te które otrzymały najwięcej „lajków”
czyli znaczników ‘lubię to’. Twórcy reklam powinni uważnie przyjrzeć się tej
dość pokaźnej liście. Oto niektóre odpowiedzi : (w nawiasie podam ilość lajków;
można przyjąć tę liczbę za ilość osób zgadzających się z tą opinią)
- Głośność! (12)
- Te ciężkie (reklamy) internetowe, które zwieszają
przeglądarkę :/ (6)
- Brak zachowania zasad ortografii, interpunkcji
oraz nadmierne stosowanie angielskich słów w miejsce polskich, mimo iż istnieją
takowe (dotyczy zarówno i odpowiednio reklam "gadanych" co i
"pisanych"). (3)
- Reklamy w internecie, których wyłączenie
krzyżykiem graniczy z cudem. (4)
-
Głupota. (3)
-
Drażni mnie to że w ogóle są ( 8)
-
To że się powtarzają, jedne i te same w ciągu 5 minut, 3 razy jedna reklama.
(5)
-
Musical o podpaskach always (3)
- Podejście twórcy reklamy do jej odbiorcy - polskie reklamy są
żenujące i prostackie, a co gorsza nie śmieszne. Ale czego się spodziewać
jeżeli robione są w poczuciu i z zamiarem, że mają trafić do bandy baranów! (3)
- Muzyka (10)
- To że całe miasta są nimi obwieszone. Nie dość,
że skromnie u nas z dobrej jakości architekturą, to jeszcze gdzie nie spojrzysz
Reklamy na blokach, tramwajach, autobusach, bilboardach i te najgorszej jakości
"wystające z budynków". Zróbcie test- pojedźcie gdziekolwiek w waszym
mieście gdzie jest jakikolwiek ruch. Przejdźcie się przez 4-5 przecznic. Jeśli
znajdziecie 200m bez reklamy- gratuluję lokalizacji :)
- NAPRAWDĘ działa, NAPRAWDĘ polecam" (4)
- Jest ich za dużo (5)
Nie pojawiło się ani jedno zdanie ratujące
reklamę, ani jeden głos, który by powiedział, że reklamy lubi. Zatem co jest
nie tak ? Dlaczego tak nie cierpimy reklam ? Idąc dalej - dlaczego reklamy dostają nagrody ? Śmiało
wysuwam wniosek, że środowisko reklamowe, to towarzystwo wzajemnej adoracji. Pierwotna
cecha reklamy to podniesienie sprzedaży produktu. Dziś reklama jest sztuką,
spektaklem a o tytuł „najbardziej kreatywnej” prześcigają się wielkie agencje
reklamowe. Tylko gdzie w tym wszystkim liczy się klient ? Bo w końcu to on miał
być najważniejszy…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz