poniedziałek, 28 maja 2012

Rossmann i jego reklama cz. 1


Większość z nas na pewno kojarzy sklepy drogeryjne Rossmann. Jest to silna firma nie tylko na rynku polskim. Na całym świecie ma 7800 drogerii w 55 krajach. Zatrudnia 98 tysięcy pracowników, a jej przychód netto to około 12 miliardów Euro. Założyciel tej firmy – Dirk Rossmann – w 1972 roku otworzył swój pierwszy sklep w Hanowerze. Stał się przy tym pionierem jeśli chodzi o samoobsługowe sklepy drogeryjne. W 1993 roku podjął decyzję, aby rozszerzyć swoją działalność na inne kraje. Pierwszym zagranicznym sklepem był ten w Łodzi na ulicy Piotrkowskiej. Kolejnymi państwami po Polsce były Węgry i Czechy. Rossmann konsekwentnie rozwijał sieć swoich drogerii. Na dzień dzisiejszych sieć liczy ponad 1800 sklepów w Niemczech, Czechach, Polsce czy na Węgrzech. 

Asortyment sklepów obejmuje około 14 tysięcy produktów. Warto zaznaczyć, że produkty w drogeriach Rossmann to nie tylko kosmetyki. W ich ofercie może również znaleźć artykuły spożywcze takie jak: herbaty, słodycze, napoje. Rozprowadzane są również leki. Są to produkty znanych firm zagranicznych, jak i polskich. Ważną część zaopatrzenia tworzą także własne produkty firmy – obecnie wynosi to około 10% oferty sklepu. 

Firma Rossmann angażuje się także w działalność charytatywną. Współpracuje z Fundacją TVN – „Nie jesteś sam”. W drogeriach możemy zauważyć również misie, które są rozprowadzane w czasie trwania akcji „Kup misia temu, kogo kochasz”. W 2009 roku sieć zaangażowała się także w akcję „Powiedz >tak< transplantologii”. W swoich drogeriach sprzedawała bransoletki specjalnie przygotowane na tę okazję. Na każdej z nich była zgoda na pobranie narządów w wypadku śmierci. 

W Polsce sieć Rossmann liczy już ponad 600 w 270 miastach. Zatrudnionych jest około 9 000 tysięcy pracowników. Firma nie spoczywa jednak na laurach i stawia sobie ambitne cele. Do listopada 2012 roku zamierza mieć w naszym kraju 700 sklepów. Natomiast do 2015 roku – 1000. Polska siedziba i magazyny znajdują się w Łodzi. Największy sklep Rossmann posiada w łódzkiej „Manufakturze”.

9 listopada 2011 roku firma hucznie świętowała otwarcie 600-tnego sklepu w naszym kraju. Z tego powodu zorganizowała imprezę, na której pojawiły się rzesze znanych z seriali, filmów, czy scen teatralnych osoby. Rossmann doskonale wiedział jak połączyć świętowanie z reklamą swoich sklepów. Zaproszeni zostali znani ludzie, a także bardzo dużo mediów. Na każdym kroku w Internecie można było przeczytać o tym wydarzeniu. Trzeba przyznać, ze był to bardzo dobry zabieg reklamowy. Na tym wydarzeniu pojawili się m.in. Andrzej Grabowski, Katarzyna Kolenda-Zaleska, Anna Czartoryska, Rafał Olbrychski, czy Tymon Tymański. Podczas wieczoru rozdano 600 muffinek. Pod jedną z nich zamieszczono chińską liczbę 600. Ten kto dostał to ciasteczko wygrywał Fiata 600 z 1966 roku. 

W kolejnej części chciałabym bliżej przyjrzeć się zabiegom reklamowym firmy Rossmann. Jakimi drogami dociera do swoich klientów, gdzie zamieszcza reklamy, kogo wybiera do swoich kampanii reklamowych?

Brak komentarzy: