wtorek, 29 maja 2012

Reklamy w internecie


Internet jest największą siecią komputerową na świecie. Łączy dziesiątki milionów ludzi w ponad 160 różnych krajach . Jego uczestnicy pochodzą ze wszystkich grup wiekowych i ze wszystkich środowisk.
Najważniejszą cechą Internetu jest jego globalny charakter. Dlatego jeśli mówimy o jakiejkolwiek formie działalności w Internecie musimy pamiętać o jej międzynarodowym zasięgu.
Przede wszystkim marketing w Internecie jest tańszy, niż ten prowadzony w innych mediach. Koszt dotarcia do 10000 odbiorców przy użyciu technik marketingu internetowego jest prawie taki sam, jak koszt dotarcia do 100 odbiorców drogą tradycyjną.

Internet daje możliwość stworzenia reklamy na kilka sposobów.

Banner to najpowszechniejsza forma reklamy internetowej. Jest to podłużny moduł graficzny niewielkiego formatu. Twórcy stron WWW zarabiają na umieszczaniu wirtualnych reklam. Kliknięcie myszą na takim bannerze powoduje automatyczne przejście na reklamowaną stronę. Wygląd bannerów przypomina reklamę outdoor lub prasową. W ostatnim czasie w sieci spotykamy również bannery animowane o zmniejszonych formatach.

Odnośniki (hiperlinki, linki) spełniają taką samą funkcję jak bannery, jednakże nie mają charakteru graficznego. Są to krótkie informacje tekstowe, nie przekraczające kilku słów.

Elektroniczne listy reklamowe pełnią podobną rolę jak zwykłe listy przesyłane pocztą tradycyjną. Do niewątpliwych zalet mailingu można zaliczyć praktycznie natychmiastowy czas dotarcia do odbiorcy. Drugą ważną zaletą są niższe koszty dotarcia do pojedynczego odbiorcy. Metoda ta posiada jednak wiele wad. Po pierwsze można nią przesłać tylko ograniczoną ilość informacji. Po drugie, nie da się tą drogą dotrzeć do dowolnej grupy docelowej. Mogą nią być tylko osoby posiadające dostęp do Internetu i posiadający własne elektroniczne skrzynki pocztowe. Po trzecie e-maile wysyłane w celach reklamowych są najczęściej ignorowane przez odbiorcę.


W cyberprzestrzeni możliwe staje się łączenie różnych form wyrazu (tekst, obraz, dźwięk audio, film wideo). Reklama internetowa ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Wady w przypadku reklamy internetowej mają raczej charakter przejściowy. Rozwijająca się technologia sprawia iż reklama w internecie staje się jedna z dominujących gałęzi reklamy.

9 komentarzy:

Ela78 pisze...

Reklama jest bardzo ważna, i coraz więcej firm korzysta z takich dobrodziejstw .

Syśka93 pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Syśka93 pisze...

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu i coś w tym jest. Warto jednak dopasować odpowiednio reklamę zarówno pod produkt jak i grupy odbiorców. Wiadomo, że dla starszego pokolenia najlepszą reklamą są materiały POS umieszczone w newralgicznych miejscach sklepu. Ja mam zamiar zamówić w firmie Exposite szafy reklamowe do sklepu aby wyróżnić część produktów i trafić do klienta.

Aleksandra Wojtaś pisze...

Jeżeli komuś zależy na skutecznych działaniach marketingowych to może zlecić to zadanie profesjonalistom. Słyszałam, że bardzo efektywnie działa agencja Nakatomi. Budują wizerunek firmy według specjalnie zaplanowanej strategii. Sama chcę im zlecić to zadanie, ponieważ zależy mi na zwiększeniu liczby klientów i co za tym idzie oczywiście sprzedaży produktów.

Zuzanna Małecka pisze...

Budowanie wizerunku jest niezmiernie ważne i każda firma powinna o to zadbać. Wiadomo, najlepiej polegać na profesjonalistach takich jak http://blog.sklep.pl/ . Mając wiedzę i doświadczenie wiedzą jakie działania należy podjąć, żeby były skuteczne i jak najszybciej dały wymierne korzyści.

Marco515 pisze...

W jaki sposób staracie sie pozyskać nowych klientów? Obecnie większość firm korzysta z najróżniejszych form reklamy, a zainteresowanym tematem polecam wejść na stronę https://www.tychy.pl/2021/04/03/czym-jest-audyt-seo-i-kiedy-warto-go-przeprowadzic/ .

Ela78 pisze...

Bardzo wiele osób decyduje się dzisiaj na promocję w sieci. Dlatego też jeżeli chcemy postawić na taką formę reklamy, na pewno warto sięgnąć po ofertę agencji https://feb.net.pl/ Zakres jej działań jest bowiem bardzo szeroki. Możemy mieć stuprocentową pewność, że strategia działania będzie zawsze optymalnie dopasowana do konkretnego klienta.

Olivii pisze...

Jednym z podstawowych działań jeśli chodzi o reklamę w internecie jest to pozycjonowanie i polecę w tym miejscu agencję https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/warszawa/ . Bardzo ważne jest by strona internetowa posiadała wysoką pozycję, bo dzięki temu więcej klientów na nią trafi podczas poszukiwań danej rzeczy

Dżej89 pisze...

Owszem - bo w Internecie możemy dotrzeć do odbiorców poprzez najróżniejsze kanały. Zobaczcie chociażby tutaj https://funkymedia.pl/rozrywka/streaming/youtube-jak-wykorzystac-marketing-influencerow co daje marketing influencerów? Jak wykorzystać można potencjał youtube?