Reklama
wody toaletowej dla mężczyzn Lanvin
Głównym celem reklamy jest przede
wszystkim przyciągnąć uwagę odbiorcy, tak by je oglądanie sprawiało mu
przyjemność czy dostarczało rozrywki a przede wszystkim zachęcało do zakupu
danego produktu. Jednak na rynku jest ich tak ogromna ilość, że konsument musi
się bardzo zaangażować w wybór tego właściwego. Zadaniem nadawcy jest zachęcenie
do zakupu przez wykreowanie jak największej ilości zalet a jak najmniejszej wad
reklamowanej marki. Przykładem gdzie zdecydowanie dominują zalety była reklama
wody toaletowej dla mężczyzn Lanvin. Przedstawia ona młodego mężczyznę na
trzech zdjęciach wraz z kosmetykiem LANVIN. Na fotografii pierwszej widoczny
jest fragment twarzy młodego mężczyzny, która została skadrowana w taki sposób
by odbiorca zwrócił uwagę przede wszystkim na oczy i usta, ponieważ to właśnie
one odpowiadają za wyrażanie emocji. Spokój widoczny na zdjęciu podkreśla wzrok skierowany poza
kadr, golf w który jest ubrany model oraz niekontrastowe oświetlenie. Swoje
miejsce na fotografii ma oczywiście flakonik
wody toaletowej, ale nie da się ukryć, że zwraca mniejszą uwagę niż wyżej przedstawiony
mężczyzna, który zdecydowanie wygląda na zrelaksowanego i zadowolonego z życia.
Nadawca przekazuje odbiorcy, że model dobre samopoczucie zawdzięcza produktowi,
który prezentuje. Zdjęcie drugie i trzecie również przedstawiają mężczyznę. W
marynarce model prezentuję się na drugim zdjęciu w garniturze na trzecim. Na
fotografii drugiej widać mężczyznę prawdopodobnie podejmującego ważną zawodową decyzję. Swobodne
siedzenie na fotelu i rozpięta marynarka wskazują na znaczącą pozycję
mężczyzny. Na twarzy widać skupienie, które sugerują ściągnięte brwi. Tu w
przeciwieństwie do pierwszego zdjęcia oświetlenie jest kontrastowe,
podkreślające powagę sytuacji oraz konkretność postaci. Na zdjęciu trzecim
wszystkie widoczne światła skierowane są na bohatera reklamy. Model ubrany w
garnitur z wyższej półki oznacza, że jest on kimś ważnym. Jego wzrok wpatrzony
w dal sprawia wrażenie, że obmyśla jakąś decyzję. Każde z tych zdjęć
jest czarno białe, lecz flakonik wody toaletowej dla mężczyzn Lanvin kolorowy,
także gdy ktoś skupi uwagę tylko na młodym mężczyźnie odniesie się , że
przyczyna jego zadowolenia jest produkt umieszczony poniżej. Są jednak odbiorcy
którym to w oczy nie rzuci się młody mężczyzna lecz luksusowy kosmetyk
przedstawiony w kolorach, dla nich model będzie tylko dodatkiem. Na
zaprezentowanym przykładzie widać, że woda toaletowa jest produktem
przeznaczonym dla młodych i zamożnych mężczyzn. Prezentuje stan dobrego
samopoczucia w sytuacjach zawodowych oraz prywatnych. Fotografie pokazują
również, ze dzięki temu produktowi mężczyzna może być profesjonalistą czy
romantykiem. W tym przekazie najważniejszy jest obraz i analiza go, słowo nie
odgrywa tu żadnej roli .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz