Czas na odsłonę drugiej strony medalu
Istnieje duży
spór społeczności zajmującej się Public Relations, czy „czarne strategie” Public
Relations są całkowicie oparte na kłamstwach i oszustwach. Cóż, prawda jest
taka, że nikt nie może oszacować na pewno, ile z nich jest rzeczywiście wykonane z fałszywych oświadczeń i
faktów, ale istnieje ogromna różnica między profesjonalnie wykonywanymi
kampaniami i tych z przypadku. W
rzeczywistości, odnosząc się do wspólnych technik zniesławienie, takich jak
zniesławienie, oszczerstwo i czarne public relations, choć ich podstawowe
znaczenie pozostaje praktycznie zawsze takie samo – zepsuć czyjąś reputacje.
Główne cele taktyki Black Public Relations to odnalezienie (w miarę możliwości) brudnych tajemnic i włączyć je przeciwko ofierze w kampanii informacyjnej. Strategia oczerniania to jakby składowa dwóch etapów kluczowych, czyli zbierania informacji i dochodzenia wewnętrznego firmy. Podejścia, które mogłyby być użyte tutaj zmieniać zarówno etycznie i umiejętnie i zależy głównie od rodzaju cel. Oznacza to, że jeśli ktoś potrzebuje zrobić czarny Public Relations zawsze może wybrać, czy pozostać na właściwej stronie prawa. Na przykład, jeśli jesteś naprawdę dobry w każdym rodzaju badań lub ujawnienie danych firmy konkurencyjnej posłuży w odsłonie nieprzyjemnej prawdy, szczególnie gdy jest to we wspólnym interesie publicznym. Ale jeśli twoje działania nabierają złośliwego charakteru jak na przykład: włamywanie się do firmowych sieci, historia wydaje się zupełnie inaczej. Należy również pamiętać, że kiedyś będziesz miał dostęp do wewnętrznych systemów firmy i wtedy można zrobić niemal wszystko, co przychodzi na myśli - w tym usuwanie ważnych danych, przekształcając cyfr i tekstu, a nawet zadzieraj z kontroli krytycznych operacji.
Przykład czarnego PR. Źródło: http://prawica.net |
Drugi etap
czarnego PR pojawia się, gdy zebrane informacje są wykorzystywane po jako część
szczegółowego planowania strategicznym. Pomysł jest prosty - do projektu
negatywny obraz celu, korzystając z zebranych danych i doświadczenie. Zasady
budowania złej reputacji i zaszkodzenia komuś, gdy masz dokładnie sprecyzowany
plan to już bułka z masłem. Czarny PR ma wiele innych wymiarów i narzędzi. Na
przykład, zamiast polowania brudu, wielu specjalistów koncentrują się na
znalezieniu wiele sposobów do kwestionowania relacji między przedsiębiorstwem,
celami i ich interesariuszami, pracownikami, inwestorami, dostawcami tak dalej.
Przykłady Czarnego
Public Relations:
1. Atakowanie giełd
Nie musisz odrazu
włamywać się na stronę internetową giełdy. Uniemożliwi przeprowadzenie takiej
akcji lub bardzo utrudni zabezpieczenia, które są tam na wysokim poziomie.
Najlepszym sposobem, aby doprowadzić spółkę docelową w stan likwidacji jest
uzyskanie dostępu do ich serwera grup dyskusyjnych (tj. móc dodawać wiadomości)
z dostępem do tego i prawa do ogłaszania wiadomości. Atak następuje przez
umieszczenie złej wieści o firmie lub przepowiednie o tym, co się wydarzy. W
efekcie firma straci pieniądze i ostatecznie zostanie postawiona pod ścianą by
podjąć decyzję o likwidacji. Będzie to działać jeszcze lepiej, jeśli wiadomości
są wysłana do kanału RSS, który jest sprawdzany przez ludzi, którzy posiadają
akcje lub udziały docelowego firmy.
2. Atakowanie
wewnętrzne
Jeśli masz
możliwość uzyskać dostęp do sieci internetowej, wewnętrznych firmy jesteś w
stanie zmienić bieg ważnych informacji takich jak napływy i odpływu arkuszy, a
także przewidywaniach przepływów pieniężnych w taki sposób, że spółka będzie
używać ich do podejmowania decyzji, które w końcu wprowadzi go w stan likwidacji. Możesz również być w stanie uzyskać dostęp do listy obecnych klientów i wysyłać
e-maile / pocztą tradycyjną do nich złe / niepoprawne informacji o firmie. W
efekcie taki typ działań również pociągną firmę w dół. Wreszcie, jeśli jesteś w
stanie uzyskać dostęp do hasła do Skype lub innej interaktywnej usługi
telefonując za jej pomoc a do lokalnej gazety kreujesz wiadomości, podając nieprawdziwe
informacje, które po opublikowaniu zaszkodzą korporacji.
3. Atakowanie z „chmur”
Jeżeli żadna z powyższych metod nie jest możliwe, to wykorzystać możemy wyciek nieprawdziwych informacji z "chmury".Są na to dwa sposoby. Poniższa lista zawiera niektóre z nich:
Jeżeli żadna z powyższych metod nie jest możliwe, to wykorzystać możemy wyciek nieprawdziwych informacji z "chmury".Są na to dwa sposoby. Poniższa lista zawiera niektóre z nich:
- Wysyłając
e-mail udając pracownika firmy i podać informacje, które zdyskredytować firmę.
- Wysyłanie informacji o firmie na swój blog / stronie internetowej, jeśli ma dobry public relations (page rank).
- Szerzyć plotki na portalach społecznościowych i innych mediów komunikacyjnych w Internecie.
- Wysyłanie informacji o firmie na swój blog / stronie internetowej, jeśli ma dobry public relations (page rank).
- Szerzyć plotki na portalach społecznościowych i innych mediów komunikacyjnych w Internecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz