niedziela, 13 maja 2012

Public Relations In Black


Czas na odsłonę drugiej strony medalu

Istnieje duży spór społeczności zajmującej się Public Relations, czy „czarne strategie” Public Relations są całkowicie oparte na kłamstwach i oszustwach. Cóż, prawda jest taka, że ​​nikt nie może oszacować na pewno, ile z nich jest rzeczywiście wykonane z fałszywych oświadczeń i faktów, ale istnieje ogromna różnica między profesjonalnie wykonywanymi kampaniami  i tych z przypadku. W rzeczywistości, odnosząc się do wspólnych technik zniesławienie, takich jak zniesławienie, oszczerstwo i czarne public relations, choć ich podstawowe znaczenie pozostaje praktycznie zawsze takie samo – zepsuć czyjąś reputacje.

Główne cele taktyki Black Public Relations to odnalezienie (w miarę możliwości) brudnych tajemnic i włączyć je przeciwko ofierze w kampanii informacyjnej. Strategia oczerniania to jakby składowa dwóch etapów kluczowych, czyli zbierania informacji i dochodzenia wewnętrznego firmy. Podejścia, które mogłyby być użyte tutaj zmieniać zarówno etycznie i umiejętnie i zależy głównie od rodzaju cel. Oznacza to, że jeśli ktoś potrzebuje zrobić czarny Public Relations zawsze może wybrać, czy pozostać na właściwej stronie prawa. Na przykład, jeśli jesteś naprawdę dobry w każdym rodzaju badań lub ujawnienie danych firmy konkurencyjnej posłuży w odsłonie nieprzyjemnej prawdy, szczególnie gdy jest to we wspólnym interesie publicznym. Ale jeśli twoje działania nabierają złośliwego charakteru jak na przykład: włamywanie się do firmowych sieci, historia wydaje się zupełnie inaczej. Należy również pamiętać, że kiedyś będziesz miał dostęp do wewnętrznych systemów firmy i wtedy można zrobić niemal wszystko, co przychodzi na myśli - w tym usuwanie ważnych danych, przekształcając cyfr i tekstu, a nawet zadzieraj z kontroli krytycznych operacji.

Przykład czarnego PR. Źródło: http://prawica.net
Drugi etap czarnego PR pojawia się, gdy zebrane informacje są wykorzystywane po jako część szczegółowego planowania strategicznym. Pomysł jest prosty - do projektu negatywny obraz celu, korzystając z zebranych danych i doświadczenie. Zasady budowania złej reputacji i zaszkodzenia komuś, gdy masz dokładnie sprecyzowany plan to już bułka z masłem. Czarny PR ma wiele innych wymiarów i narzędzi. Na przykład, zamiast polowania brudu, wielu specjalistów koncentrują się na znalezieniu wiele sposobów do kwestionowania relacji między przedsiębiorstwem, celami i ich interesariuszami, pracownikami, inwestorami, dostawcami tak dalej. 

Przykłady Czarnego Public Relations:

1. Atakowanie giełd
Nie musisz odrazu włamywać się na stronę internetową giełdy. Uniemożliwi przeprowadzenie takiej akcji lub bardzo utrudni zabezpieczenia, które są tam na wysokim poziomie. Najlepszym sposobem, aby doprowadzić spółkę docelową w stan likwidacji jest uzyskanie dostępu do ich serwera grup dyskusyjnych (tj. móc dodawać wiadomości) z dostępem do tego i prawa do ogłaszania wiadomości. Atak następuje przez umieszczenie złej wieści o firmie lub przepowiednie o tym, co się wydarzy. W efekcie firma straci pieniądze i ostatecznie zostanie postawiona pod ścianą by podjąć decyzję o likwidacji. Będzie to działać jeszcze lepiej, jeśli wiadomości są wysłana do kanału RSS, który jest sprawdzany przez ludzi, którzy posiadają akcje lub udziały docelowego firmy.

2. Atakowanie wewnętrzne
Jeśli masz możliwość uzyskać dostęp do sieci internetowej, wewnętrznych firmy jesteś w stanie zmienić bieg ważnych informacji takich jak napływy i odpływu arkuszy, a także przewidywaniach przepływów pieniężnych w taki sposób, że spółka będzie używać ich do podejmowania decyzji, które w końcu wprowadzi go w stan likwidacji. Możesz również być w stanie uzyskać dostęp do listy obecnych klientów i wysyłać e-maile / pocztą tradycyjną do nich złe / niepoprawne informacji o firmie. W efekcie taki typ działań również pociągną firmę w dół. Wreszcie, jeśli jesteś w stanie uzyskać dostęp do hasła do Skype lub innej interaktywnej usługi telefonując za jej pomoc a do lokalnej gazety kreujesz wiadomości, podając nieprawdziwe informacje, które po opublikowaniu zaszkodzą korporacji.

3. Atakowanie z  „chmur”
Jeżeli żadna z powyższych metod nie jest możliwe, to wykorzystać możemy wyciek nieprawdziwych informacji  z "chmury".Są na to dwa sposoby. Poniższa lista zawiera niektóre z nich:
- Wysyłając e-mail udając pracownika firmy i podać informacje, które zdyskredytować firmę.
- Wysyłanie informacji o firmie na swój blog / stronie internetowej, jeśli ma dobry public relations (page rank).
- Szerzyć plotki na portalach społecznościowych i innych mediów komunikacyjnych w Internecie.

Brak komentarzy: