sobota, 19 maja 2012

OLT Express vs. PLL LOT - sprawa pewnej reklamy



Firmie linii lotniczych OLT Express stanowczo zakazano rozpowszechniania reklamy, która zdaniem Sądu Okręgowego w Warszawie jest w dużym stopniu podobna do reklamy przewoźnika Polskich Linii Lotniczych LOT. Nadawanie spotu reklamowego musi być przerwane przynajmniej na czas procesu toczącego się między spółkami.
Lot oskarżył OLT Express o to, iż celowo używają w swojej kampanii marketingowej elementów, które mogą kojarzyć się z firmą LOT.
Reklama OLT Express (źródło: www.wyborcza.biz)
Reklama PLL LOT (źródło: www.wyborcza.biz)



  





- Decyzją sądu przewoźnik OLT Express ma zaniechać rozpowszechniania w jakikolwiek sposób reklam, które zawierają grafikę samolotu od strony dziobu, do którego pasażerowie wchodzą z jednej strony, a wychodzą z drugiej strony oraz wykorzystania w tle obrazów przedstawiających charakterystyczne budowle znanych miejsc na świecie oraz użycia nazwy "Nowe Polskie Linie Lotnicze" - powiedział w środę rzecznik PLL LOT Leszek Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
Dodatkowo uznał za słuszną argumentację LOT-u, że wzorzec ten firma LOT wykorzystywała dużo wcześniej bo od listopada 2011r. niż OLT Express, którego kampania reklamowa zaczęła się o wiele później, tzn. w lutym 2012r.
Wiele kontrowersji budzi także nazwa „Polskie Linie Lotnicze”, która jest używana w reklamie OLT Express. Stanowi ona część nazwy przewoźnika LOT i jest używana od 1929r. Tzn. od początku powstania spółki LOT.
- Tym samym jest jednoznacznie kojarzone i identyfikowane z nazwą narodowego przewoźnika. Dlatego też sąd zakazał wykorzystywania zwrotu "Polskie Linie Lotnicze" we wszelkich formach reklamy OLT Express na czas trwania procesu - zaznaczył Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)
Zdaniem firmy OLT Express każdy z elementów zarówno słownych jak i graficznych różni się od firmy Polskie Linie Lotnicze LOT. OLT tłumaczy się jeszcze, że na plakacie przecież znajduje się pełna nazwa spółki i nie powinno to budzić żadnych wątpliwości.

- Odczuwamy satysfakcję, że sąd przychylił się do argumentacji naszej firmy, iż reklama drugiego przewoźnika jest elementem nieuczciwej konkurencji. Dla LOT-u ważne jest, aby nasi pasażerowie nie byli wprowadzeni w błąd co do naszej marki i świadczonych usług. Warto zacytować zdanie z postanowienia Sądu odnoszące się do podobieństwa reklam, jako że konsekwencją tego stanu rzeczy może być pasożytnicze wykorzystywanie przez obowiązanego [OLT Express] renomy marki uprawnionego do budowania swojej pozycji rynkowej - podsumował Chorzewski.(źródło:www.wyborcza.biz)



Brak komentarzy: