niedziela, 6 maja 2012

Nowa reklama Biedronki

W tym roku ruszyła kampania reklamowa sieci sklepów Biedronka, przygotowana przez firmy Duda Polska i MEC. – z nowym logo i zupełnie nowymi spotami. Obecna linia całkowicie zrywa z dotychczasową formułą. Nie ma więc produktów, które „polecają się”, ale jest za to cała masa różnych osób mówiących o takich cechach Biedronki, jak: niskie ceny, polskość i jakość. Szczerze mówiąc, nie wiem sama, jak ocenić tę kampanię.
Przede wszystkim dlatego, że byłam wielką fanką poprzednich spotów („ananas wyszedł z puszki” to mój absolutny faworyt :)). Tamte spoty były zabawne i zaskakujące. Te obecne, są poprawne i bardzo dosłowne. Poza tym – Biedronka rezygnuje z konwencji, która na polskim rynku bardzo się sprawdza. Mam oczywiście na myśli konwencję tzw. brand heroes – Serce i Rozum, Henio, Mały Głód biją rekordy popularności
W identyfikacji Biedronki zmodyfikowany został przede wszystkim logotyp, w którym claim „Codziennie niskie ceny” został przesunięty do góry, a biedronka jest bardziej uśmiechnięta. Zmienione logo ma być bardziej nowoczesne i trójwymiarowe.
Akcja pod hasłem „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki” ma podkreślać dbałość o codzienną jakość i stałą dostępność najświeższych produktów w tej sieci, a także niskie ceny w relacji do wysokiej jakości oraz bardziej przyjazny dla klienta charakter sklepów. Reklamy są utrzymane w bardziej emocjonalnej, rodzinnej stylistyce niż poprzednie.
Jednocześnie w sklepach Biedronki zaczynają być wprowadzane nowe wystrój i aranżacja. Placówki będą bardziej przejrzyste i wygodne, zmieni się w nich także układ produktów tak, że lepiej wyeksponowane będą artykuły świeże: nabiał, warzywa, owoce i pieczywo.

Akcja reklamowa od 16 stycznia obejmuje wszystkie media: telewizję, prasę, radio, internet i outdoor.

Niestety - piosenka w poprzedniej wersji jest o niebo lepsza i radośniejsza. Nowa tonacja jest nostalgiczna i jak zamykam oczy to widzę chórek złożony ze smutnych, zabiedzonych klientów Biedronki. Wydaje się jakby byli zmuszani do śpiewania - nie pasuje to totalnie do obrazów reklamy. Nie ukrywam, że poprzednie spoty z oparte o grę słów były naprawdę udane.
Ale ten jest fatalny!

Dla porównania jedna ze starych i nowa reklama:






Brak komentarzy: