poniedziałek, 21 maja 2012


Najdroższa reklama ever


Czy istnieje coś takiego jak ambitna reklama?Czy kreatywność reklamy zależy od summy wydanych na nią pieniędzy?Wiedzieliście że jeden filmik reklamowy, który trwa mniej – więcej 30 sekund może kosztować około 3 000 000 $? Tyle kosztuje emisja reklamy na Super Bowl – gry za tytuł mistrza Nacjonalnej Ligi piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych, w przerwach której i pokazują najdroższe filmiki reklamowe.
Niemiecki portal internetowy
http://meedia.de/werbung/die-10-teuersten-werbespots-aller-zeiten/2010/09/09.html złożył ranking 10 najdroższych filmików reklamowych za całą historię istnienia reklamowej branży. Na czołowych pozycjach w liście znalazł się filmik reklamowy dla Chanel No.5 z udziałem aktorki Nikol Kidman.
 Filmik nakręcony w 2004 roku australijskim reżyserem Bazem Lurmannem, kosztowało brandowi 20 milionów dolarów. Wynagrodzenie Kidman kosztowało około 3,71 miliona dolarów.
Na drugiej pozycji okazał się filmik

 reklamujący brytyjską firmę ubezpieczeniową Norwich Union, która zrobiła tzw rebrending i zmieniła nazwę na Aviva. W filmiku zagrali tacy aktor Bruce Willis, aktorka i supermodel Elle Macpherson, i piosenkarz Elis Kuper.Reklama ta kosztowała Avivie 13,2 miliona dolarów.
Trójkę rankingu zamyka filmik wartości około 10 milionów dolarów, anonsujący kreskówkę „Monstrum przeciwko kosmitom”. http://www.youtube.com/watch?v=DoBNdwuccmg Ten filmik trafił do rankingu Meedia tylko dlatego że został nakręcony w formacie 3D.Studio Pixar specjalnie do tej kreskówki wyprodukowała 150 milionów okularów 3D.

Do piątki najbardziej drogich reklam tak że trafili reklamy firmy produkującej auta http://www.youtube.com/watch?v=zr2uw79W_0c 
Honda, wydatki na którą oceniono w 6,2 miliony dolarów, i filmik reklamujący napój gazowany Pepsi który kosztował około 5,4 miliony dolarów. http://www.youtube.com/watch?v=aYywiQ3-6To W ostatnim zagrała piosenkarka Britney Spears.

Na szóste miejsce portal Meedia umieścił filmik firmy Guinnes http://www.youtube.com/watch?v=eP-v95g2RU8
który kosztował około 4,65 miliony dolarów .Na siódmym miejscu okazała się reklama Ferrari http://www.youtube.com/watch?v=JXRdM8aWpr0 
(3,9 milliona), na ósmym – filmik nakręcony w ramach kampanii reklamowej, opowiadający o proroku Mohammedzie –http://www.youtube.com/watch?v=v2RAt3DwYeg

2,5 miliony. Dziewiątą pozycje zajął filmik House Party brand Adidas z udziałem Davida Beckhama – 2,1 $ , Na ostatniej pozycji znalazł się filmik reklamujący piwo Carlton, http://www.youtube.com/watch?v=LGJiTpBBD18&feature=player_embedded który jego twórcom kosztował 1,9 miliona dolarów.





Brak komentarzy: